  • Data: 2005-06-13 23:20:35
    Temat: prawa autorskie w przypadku braku umowy
    Od: " Tomasz " <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Ostatnie teoretyczne, choć to może mnie w jakiejś części dotyczyć:

    Powiedzmy, że ktoś (znajomy) poprosił mnie o napisanie programu mającego ułatwić
    mu jakieś czynności związane z wykonywaną przez niego pracą. Robię to
    nieodpłatnie w jakimś zakresie, zaznaczając ustnie, że drobne poprawki mogę mu
    śmiało zrobić, ale za "grubszą" robotę typu dodanie jakiejś nowej
    funkcjonalności to już by pasowało fakturę wystawić. Ktoś to bierze, używa, po
    czym zleca komuś innemu dokonanie tych "większych" zmian. Czy w przypadku braku
    jakiejkolwiek umowy czy też faktury i innej dokumentacji mogę wtedy w jakiś
    sposób zakazać wprowadzania zmian ? Powiedzmy, że ta osoba ewentualnie nie
    będzie kłamać, że to nie mój program, ale tez upiera się przy podjętych
    czynnościach.

    Tomasz.