  • 1. Data: 2005-01-15 14:11:01
    Temat: prawa autorskie majatkowe
    Od: thr0w <t...@o...pl>

    Witam!

    od razu mowie ze z prawa naprawde jestem totalnie zielony i potrzebuje
    opinii fachowca :]
    mam kupca na kilka skryptow php i dostalem umowe do podpisania, w ktorej
    jest napisane:
    "Sprzedajacy przenosi wszelkie prawa autorskie majatkowe do skryptow ..."
    i chcialbym zeby mi ktos wytlumaczyl co to dla mnie oznacza.
    wiem, ze sa prawa autorskie osobiste i majatkowe, te pierwsze sa
    niezbywalne, a te drugie mozna sprzedac.
    jezeli ja podpisze umowe z powyzszym stwierdzeniem
    1. to bede mogl pozniej sprzedac moje kody komus innemu, czy te prawa
    przeszly na kupujacego?
    2. czy bede mogl zmieniac kody zrodlowe i je sprzedawac?
    3. czy bede mogl uzyc te kody zrodlowe w innych "programach", i te inne
    programy sprzedawac?
    4. czy kupujacy ma prawo zmienac moje kody zrodlowe, czy musi sie do
    mnie za kazdym razem zglaszac i placic za zmiany, jezeli nie nic na ten
    temat nie jest napisane w umowie?

    Moze mi ktos jeszcze powiedziec, czy zle napisana umowa ma moc prawna?
    to znaczy jezeli ktos da mi na przyklad umowe, w ktorej ja przekazuje
    "prawa autorskie", ktore sa niezbywalne, no to wlasnie co wtedy? czy ja
    rzeczywiscie cos przekazuje, czy umowa jest zle napisana i tak jakby w
    ogole nie zostala podpisana i co z pieniedzmi, ktore wzialem?

    Z gory wielkie dzieki za pomoc!!!

    --
    Serdecznie pozdrawiam
    thr0w

  • 2. Data: 2005-01-15 14:54:04
    Temat: Re: prawa autorskie majatkowe
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    On 2005-01-15 15:11 :

> [...]
    > jezeli ja podpisze umowe z powyzszym stwierdzeniem
    > 1. to bede mogl pozniej sprzedac moje kody komus innemu, czy te prawa

    Nie można odsprzedać drugi raz tego samego.

    > 2. czy bede mogl zmieniac kody zrodlowe i je sprzedawac?

    Możesz zmienić i sprzedać jako coś innego.

    > 3. czy bede mogl uzyc te kody zrodlowe w innych "programach", i te
    > inne programy sprzedawac?

    Nie.

    > 4. czy kupujacy ma prawo zmienac moje kody zrodlowe, czy musi sie do
    > mnie za kazdym razem zglaszac i placic za zmiany, jezeli nie nic na
    > ten temat nie jest napisane w umowie?

    Nie może zmienić, ale może odsprzedać komuś innemu.
    w.

  • 3. Data: 2005-01-15 19:19:15
    Od: Grzegorz Borek <g...@p...onet.pl>

    Wojtek Szweicer wrote:

    > Możesz zmienić i sprzedać jako coś innego.

    Ale tylko pod warunkiem, że nie zrzekł się wykonywanni zależnego prawa
    autorskiego gdzieś w tej umowie (art. 46 ustawy o pr. aut.)

    > Nie może zmienić, ale może odsprzedać komuś innemu.

    A czemu nie może? Przecież to jest jego. Nie może i zmienić i
    rozpowszechniać zmienionych, ale po prostu zmienić może (art. 77 - wyklucza
    art. 49 ust. 2 w przypadku programów)

    --
    Grzegorz Borek