    From: thr0w <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: prawa autorskie majatkowe
    Date: Sat, 15 Jan 2005 15:11:01 +0100

    Witam!

    od razu mowie ze z prawa naprawde jestem totalnie zielony i potrzebuje
    opinii fachowca :]
    mam kupca na kilka skryptow php i dostalem umowe do podpisania, w ktorej
    jest napisane:
    "Sprzedajacy przenosi wszelkie prawa autorskie majatkowe do skryptow ..."
    i chcialbym zeby mi ktos wytlumaczyl co to dla mnie oznacza.
    wiem, ze sa prawa autorskie osobiste i majatkowe, te pierwsze sa
    niezbywalne, a te drugie mozna sprzedac.
    jezeli ja podpisze umowe z powyzszym stwierdzeniem
    1. to bede mogl pozniej sprzedac moje kody komus innemu, czy te prawa
    przeszly na kupujacego?
    2. czy bede mogl zmieniac kody zrodlowe i je sprzedawac?
    3. czy bede mogl uzyc te kody zrodlowe w innych "programach", i te inne
    programy sprzedawac?
    4. czy kupujacy ma prawo zmienac moje kody zrodlowe, czy musi sie do
    mnie za kazdym razem zglaszac i placic za zmiany, jezeli nie nic na ten
    temat nie jest napisane w umowie?

    Moze mi ktos jeszcze powiedziec, czy zle napisana umowa ma moc prawna?
    to znaczy jezeli ktos da mi na przyklad umowe, w ktorej ja przekazuje
    "prawa autorskie", ktore sa niezbywalne, no to wlasnie co wtedy? czy ja
    rzeczywiscie cos przekazuje, czy umowa jest zle napisana i tak jakby w
    ogole nie zostala podpisana i co z pieniedzmi, ktore wzialem?

    Z gory wielkie dzieki za pomoc!!!

    --
    Serdecznie pozdrawiam
    thr0w