  • Data: 2007-05-17 11:29:45
    Temat: Re: prawa autorskie a tlumaczenie dialogow
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 17-05-2007 o 13:10:41 Robert Osowiecki <r...@r...art.pl>
    napisał(a):

    > Śliska sprawa, gdyż:
    > * utworem "już rozpowszechnionym" jest oryginał, nie tłumaczenie

    Tlumaczenie moze byc potraktowane jako forma korzystania z utworu.

    > * brak znajomości języka oryginału nie jest upośledzeniem

    Spora czesc osob starszych ma problemy ze sluchem. Nie sadze, zeby
    ktorykolwiek z nich znal wiecej niz 20 jezykow i umial czytac z ruchu
    warg. Ja bym to porownal do obslugi windy w metrze. Na scianie windy mamy
    200 przyciskow i na kazdym podpis jego funkcji... po wietnamsku. I niech
    sie teraz osoba na wozku meczy, mogla przeciez sie uczyc ichniejszego
    jezyka.

    Nie kazdy film dostarczany jest z napisami. Bywa z lektorem, z
    dubbingiem... albo w oryginale.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.