  • Data: 2010-06-27 13:57:56
    Temat: Re: prawa autorskie
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (27.06.2010 02:22), gadacz wrote:

    > tak tez intuicja mi podpowiadala...
    > ale jak wiadomo, nasze polskie prawo nie mowi nic o pobieraniu utworow
    > chronionych prawem autorskim, wiec pobieranie jest "legalne".

    Nic takiego nie wiadomo. Np. Art. 17 UoOPAiPP mówi "Jeżeli ustawa nie
    stanowi inaczej, twórcy przysługuje wyłączne prawo do korzystania z
    utworu i rozporządzania nim na wszystkich polach eksploatacji oraz do
    wynagrodzenia za korzystanie z utworu.".

    Jak dla mnie jest to także o pobieraniu.

    > niemniej jednak, zastanawiam sie, jak dlugo taki "chomik" pociagnie,
    > skoro, wiara tam udostepnia setki terabajtow danych chronionych prawami
    > autorskimi.
    > baza ludzi i plikow jest tak potezna, ze nie jestem w stanie sobie tego
    > wyobrazic wrecz.

    Jeżeli "organa" będą postępować zgodnie z prawem, to pociągnie długo. Bo
    zainteresowani muszą zgłosić chomikowi że ten i ten plik narusza ich
    prawo, chomik ten plik usuwa i jest w porządku.

    Ale "organa" mogą lekko prawo nagiąć i zrobić tak jak z "odsiebie".

    p. m.