    From: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: prąd na lewo...
    Date: Tue, 16 Dec 2003 21:55:06 +0100

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:brnpnq$dk3$2@inews.gazeta.pl

    > [...................]
    > A jakie ewentualnie koszty miałby ZE pokryć? No i procedura trwa cirkla
    > godzinę. Oględziny pajęczyny plus przyjęcie zawiadomienia. Zresztą dla
    > organu procesowego też sprawa stosunkowo prosta, bo dodatkowo
    > przedstawiają zarzut i pchają do sądu (oczywiście jeszcze kilka kwitów
    > statystycznych).

    Ewentualne koszty i tak pokrywa przegrany czyli kradnący
    prąd. Jednak to trwa jakiś czas do samej sprawy, a potem
    jeszcze egzekucja komornicza (i może być nieskuteczna).
    Wolą "dobrowolność" i spłatę "długu" nawet w ratach.
    Gdy są problemy ze spłatą wstawiają takim delikwentom
    liczniki "na zdrapkę". (tak teoretycznie miało być, kupowane
    np. w kiosku) Czyli w pełni elektroniczny licznik w którym
    "wklepujesz na klawiaturze" kod wykupiony w elektrowni.
    Jednak aby otrzymać możliwość zakupu jakiejś ilości energii
    elektrycznej *musisz* zapłacić ratę długu. (sprzedaż wiązana)
    Po zapłaceniu_kupieniu otrzymujesz kod w który wpisujesz na
    klawiaturze licznika i na wyświetlaczu pokazuje się ile masz
    jeszcze energii. Jest to moim zdaniem "przedni" pomysł_sposób
    aby ściągnąć długi od nierzetelnych klientów elektrowni. Zakładają
    je także osobom które mają problemy z terminowym płaceniem
    za energię elektryczną.

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "(...) Budka telefoniczna zbliżała się. Kiedy próbowałem zjechać jej z drogi