  • 1. Data: 2005-01-17 05:53:36
    Temat: Re: pracodawca spalił moje dokumenty - co teraz?
    Od: Acid <v...@g...pl>

    Profil1 napisał(a):
    > Świadczyłem usługi na własnej działalności na rzecz innej firmy. Z dniem
    > 31.11.04 prcodawca rozwiązał ze mną umowę o prace. W dniu dzisiejszym tj.
    > 15.01.05 chciałem odebrać od byłego pracodawcy swoje dokumenty ( świadectwo
    > ukoncznia szkoły - oryginał) - na co uzyskałem odpowiedz iz nie były mu one
    > potrzene więc je spalił.
    > Co mam teraz zrobić?
    > proszę o odpowiedź.

    Nie wiem, co dziwi mnie bardziej, to że pracodawca spalił Twoje
    dokumenty, czy to, że dałeś mu oryginał. Jeśli na prawdę je spalił, to
    pewnie została tylko możliwość wyrobienia duplikatu w szkole.

    --
    Pozdr.
    Acid

  • 2. Data: 2005-01-17 06:45:31
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Acid" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > dokumenty, czy to, że dałeś mu oryginał. Jeśli na prawdę je spalił, to
    > pewnie została tylko możliwość wyrobienia duplikatu w szkole.

    Czy jest jakiś paragraf na to że spalił ? Zdaje się pracodawca ma obowiązek
    trzymania przez ileśtam lat dokumentów byłych pracowników.

    Czy pracodawca ma jakiś interes w tym, aby trzymać u siebie oryginały
    różnych dokumentów aktualnych i byłych pracowników ?

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    k...@i...XX.pl < wytnij X..X gdy będziesz pisać
    http://kw1618.w.interia.pl + http://wizowo.3mam.net

  • 3. Data: 2005-01-17 10:15:20
    Od: "bigOS" <g...@c...com>

    > Co mam teraz zrobić?
    > proszę o odpowiedź.

    ustawic sobie zegarek!

  • 4. Data: 2005-01-17 11:36:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl> napisał
    w wiadomości news:faJGd.3822$yh1.166@news.chello.at...

    > Czy jest jakiś paragraf na to że spalił ? Zdaje się pracodawca ma
    obowiązek
    > trzymania przez ileśtam lat dokumentów byłych pracowników.

    Kodeks karny: Art. 276. Kto niszczy, uszkadza, czyni bezużytecznym, ukrywa
    lub usuwa dokument, którym nie ma prawa wyłącznie rozporządzać, podlega
    grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    > Czy pracodawca ma jakiś interes w tym, aby trzymać u siebie oryginały
    > różnych dokumentów aktualnych i byłych pracowników ?

    Z reguły nie. W niektórych wypadkach ma taki obowiązek (określone
    uprawnienia). Tak, czy inaczej skoro je miał, to nic ni upoważniało go do
    ich palenia. Tym bardzie w kilka dni po zwolnieniu. Jakby to zrobił po kilku
    latach i braku kontaktów z byłym pracownikiem, to bym jeszcze zrozumiał.

  • 5. Data: 2005-01-17 13:11:30
    Od: "Tom(ek)" <p...@w...pl>

    Dnia Mon, 17 Jan 2005 11:15:20 +0100, na pl.soc.prawo osoba określana
    zwykle jako bigOS w poscie Re: pracodawca spalił moje dokumenty - co
    teraz?popełniła co następuje:

    > ustawic sobie zegarek!

    A moze po prostu to wiadomosc z przyszlosci i dokumenty da sie jeszcze
    uratowac ;)

    ** pl(dot)soc(dot)prawo(at)wp(dot)pl
    ** Tom(ek)

  • 6. Data: 2005-01-17 13:43:01
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 17 sty o godzinie 20:46, na pl.soc.prawo, Profil1 napisał(a):

    > Świadczyłem usługi na własnej działalności na rzecz innej firmy. Z dniem
    > 31.11.04 prcodawca rozwiązał ze mną umowę o prace.

    Zastanów się chłopie - albo wykonywałeś usługę na rzecz pewnej firmy, albo
    byłeś w niej zatrudniony!!

    --
    Herbi
    17-01-2005 14:42:59

  • 7. Data: 2005-01-17 13:48:06
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Użytkownik Herbi napisał:

    > Zastanów się chłopie - albo wykonywałeś usługę na rzecz pewnej firmy, albo
    > byłeś w niej zatrudniony!!

    Problem w tym, że coraz częściej myli się to i jednej i drugiej stronie
    :-(

    M.