  • 1. Data: 2005-01-16 22:48:00
    Temat: Sąd Grodzki - przekroczenie prędkości
    Od: "Tomasz Maciążek" <n...@o...pl>

    Właśnie dostałem list, że została skierowana sprawa do Sądu Grodzkiego w
    Ciechanowie za to że przekroczyłem prędkość o 51 km/h tzn. radar wykazał 101
    gdy ograniczenie było do 50.

    Mam pytanie jak zwrócić się do Sądu o zaniechanie kary?
    Czy można odwołać się od wyroku, który Sąd wyda pewnie z rozdzielnika, nie
    rozpatrując mojego punktu widzenia.

    Tomek

    Zamierzam nie zgadzać się z policją i dla tego nie przyjąłem mandatu.
    Przekroczenie nastąpiło na skutek zachowania przeze mnie zasady bezpiecznej
    jazdy.
    Jadąc drogą z Ciechanowa w kierunku Makowa Mazowieckiego wyprzedzałem
    samochód, który zaczął przyspieszać na drodze o dozwolonej prędkości 90km/h
    więc ze względu na zbliżające się pojazdy jadące z przeciwka mogłem mieć
    chwilowo przekroczoną ustawowo prękość 90 km/h, choć mój licznik tego nie
    wykazywał. Droga była prosta i znajdowała się poza terenem zabudowanym.

    Mimo braku widocznych wskazań do ograniczenia prędkości na drodze ustawiony
    był znak ograniczenia prędkości do 50 km/h, który ominąłem jeszcze przed
    zakończeniem z konieczności wydłużonego wyprzedzania. Nie mogłem nagle
    hamować by nie wywołać jeszcze większego zagrożenia na drodze. Niestety
    schowany za wiatą przystanku autobusowego (chyba powów ograniczenia
    prędkości) stał patrol policyjny, który nie chciał dać wiary moim zeznaniom,
    tylko uparł się na literalne traktowanie swojej TABELKI.

    Obecnie mam krytyczną sytuację materialną o czym poinformowałem załogę
    radiowozu i nie stać mnie na opłacenie niesprawiedliwie wymierzonej kary. Na
    utrzymaniu mam bezrobotną od dwóch lat żonę, która leczyła się z depresji i
    dwie córki: 18-letnią licealistkę i 20 letnią studentkę. Firma moja obecnie
    prawie nie przynosi dochodów i czeka na ożywienie gospodarzcze konsumując
    wcześniej zgromadzone środki.

    Nałożenie na mnie zaproponowanej przez policjantów kary, nie dość ze
    krzywdzące dla mnie, to jeszcze doprowadziło by mnie do konieczności,
    sprzedania środka transportu i zaniechania działalności, obciążając budżet
    Pańswa dodatkowym balastem bezrobotnych.
    Do tej pory nie byłem karany i staram się postępować zgodnie z prawem o ile
    jest to bezpieczne i zgodne ze zdrowym rozsądkiem.

  • 2. Data: 2005-01-17 08:55:57
    Temat: Re: Sąd Grodzki - przekroczenie prędkości
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Nałożenie na mnie zaproponowanej przez policjantów kary, nie do?ć ze
    > krzywdz?ce dla mnie, to jeszcze doprowadziło by mnie do konieczno?ci,
    > sprzedania ?rodka transportu i zaniechania działalno?ci, obci?żaj?c budżet
    > Pańswa dodatkowym balastem bezrobotnych.

    Wiesz ... nie ma sensu takie tlumaczenie sie, jesli jestes posiadaczem
    samochodu i stac cie na paliwo i OC. Ostatnio w naszym popapranym kraju
    doszedl tez ktos do wniosku, ze jesli bezrobotny ma komorke, to znaczy
    ze ma lewe dochody i tez trzeba go ukarac ...

  • 3. Data: 2005-01-17 18:23:23
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Tomasz Maciążek" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Zamierzam nie zgadzać się z policją i dla tego nie przyjąłem mandatu.

    > Przekroczenie nastąpiło na skutek zachowania przeze mnie zasady

    Przeczytaj jeszcze raz powyzsze 3 zdania na spokojnie a dojdziesz do
    wniosku, ze bredzisz.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 4. Data: 2005-01-17 18:40:47
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cser8l$6iv$1@news.onet.pl>, Tomasz Maciążek wrote:

    > Zamierzam nie zgadzać się z policją i dla tego nie przyjąłem mandatu.
    > Przekroczenie nastąpiło na skutek zachowania przeze mnie zasady bezpiecznej
    > jazdy.
    (...)
    > Mimo braku widocznych wskazań do ograniczenia prędkości na drodze ustawiony
    > był znak ograniczenia prędkości do 50 km/h, który ominąłem jeszcze przed
    > zakończeniem z konieczności wydłużonego wyprzedzania.

    To co, post miesiąca? :)

    Renata

  • 5. Data: 2005-01-17 21:17:26
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrncuo1lf.9nv.Renata.Golebiowska@154-moo-7.acn
    .waw.pl...

    > To co, post miesiąca? :)

    Na to wyglada. Tak debilnej dresiarskiej argumentacji juz dawno nie
    czytalem. "Przekroczylem 2x predkosc dla bezpieczenstwa". Buahaha.

    I on sie jeszcze nie wstydzil podpisac wlasnym imieniem i nazwiskiem pod tym
    postem. Zgroza.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 6. Data: 2005-01-18 13:59:39
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Na to wyglada. Tak debilnej dresiarskiej argumentacji juz dawno nie
    > czytalem.

    Dlaczego zaraz dresiarskiej? Ja to odebrałem zupełnie inaczej. Jechał człowiek
    zgodnie z przepisami i chciał wyprzedzić jakiś pojazd. W momencie wyprzedzania
    jadący z przodu dres zaczął dodawać gazu (często się takie sytuacje zdarzają,
    na zasadzie "co mnie tu jakiś burak będzie wyprzedzał, zobaczymy kto tu ma
    lepszą brykę"). Widząc samochody jadące z naprzeciwka człowiek wpadł w panikę,
    dodał ostro gazu i zakończył manewr. Znaku mógł nie zauważyć bo był wtedy z
    lewej strony w stosunku do wyprzedzanego (może TIR?). Funkcjonariusze mogli nie
    widzeć tych manewrów i wlepili mandat. Czytając te wasze opinie odnoszę
    wrażenie, że nikt tu nie jeździł w życiu samochodem. A zdarzają się sytuacje
    naprawdę różne. Ja miałem kiedyś podobną sytuację - jeden burak jak zobaczył,
    że wyprzedza go Syrenka natychmiast dodał gazu. Momentalnie zrezygnowałem z
    wyprzedzania, a wtedy ten ćwok też zwolnił, tak, że nie mogłem nawet zjechać na
    prawą stronę. Na drodze naprawdę bywa różnie.

    "Przekroczylem 2x predkosc dla bezpieczenstwa". Buahaha.

    A co miał zrobić? Zderzyć się czołowo z jakimś Kamazem? Chyba lepszy już
    mandat...

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 7. Data: 2005-01-18 17:24:18
    Od: "SQLwysyn" <s...@s...pl>

    Użytkownik "Czapla" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jechał człowiek
    > zgodnie z przepisami

    Jechal 90 w miejscu gdzie byl znak 50. Przepisowo?

    > A co miał zrobić?

    Wyhamowac.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 8. Data: 2005-01-20 11:13:39
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on 18 Jan 2005 14:59:39 +0100,
    Czapla <k...@p...onet.pl> screamed:

    > Dlaczego zaraz dresiarskiej? Ja to odebralem zupelnie inaczej. Jechal czlowiek
    > zgodnie z przepisami i chcial wyprzedzic jakis pojazd. W momencie wyprzedzania
    > jadacy z przodu dres zaczal dodawac gazu (czesto sie takie sytuacje zdarzaja,
    > na zasadzie "co mnie tu jakis burak bedzie wyprzedzal, zobaczymy kto tu ma
    > lepsza bryke"). Widzac samochody jadace z naprzeciwka czlowiek wpadl w panike,
    > dodal ostro gazu i zakonczyl manewr.

    Logiczniej byloby zwolnic i schowac sie za idiota. I tyle jesli chodzi
    o to cale gdybanie.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
    [ 12:12:48 user up 10497 days, 0:07, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Faith: not *wanting* to know what is true.