  • Data: 2004-01-24 17:00:27
    Temat: Re: praca o konkurencji po rozwiazaniu umowy o prace
    Od: "Lesio5" <I...@w...pI> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "axekb" <NO!SPAM.axekb@hoga.pl> napisał w wiadomości
    news:butg19$24c$1@news.onet.pl...

    > ale chodziło chyba o to:
    >
    > 1. jeśli rozwiązujesz umowę o pracę (przez własne wypowiedzenie).
    Pracodawca
    > ma możliwość zakazać pracy u konkurencji.

    Nie ma podstawy prawnej takiego stwierdzenia

    > Jeśli zakaże pracy u konkurencji -
    > to ma obowiązek wypłacać jakieś ustawowe "zadośćuczynienie" przez pół
    roku.
    > 2. jeśli przez wypowiedzenie umowy przez pracodawcę - nie ma prawa żądać
    od
    > Ciebie niczego.

    Tez nie ma podstawy do takiego stwierdzenia.

    > Chyba że podpiszesz w "dniu rozwiązania/wypowiedzenia/czy
    > kiedykolwiek" jakąś inną umowę cywilno-prawną.

    I to jest meritum. Musi byc podpisana "umowa o zakazie swiadczenia
    konkurencji po ustaniu stosunku pracy". To MUSI byc oddzielna umowa, a nie
    czesc umowy o prace. Ta umowa MUSI zawierac te min 25% wynagrodzenia jako
    warunek konieczny.
    I jest to umowa, tj musi byc podpisana przez obie strony. Pracodawca NIE
    moze jednostronnie zakazac zatrudnienia u konkurencji PO ustaniu stosunku
    pracy.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    "- Słuchamy, Radio Maryja... w czyjej intencji modlitwa?