  • 1. Data: 2008-06-22 17:10:33
    Temat: pr. spółdzielcze- kto rozwiązuje umowę ze starym zarzadem [Help me]
    Od: "Marek marecki" <m...@g...com>

    witam,

    Zarząd spółdzielni na walnym nie otrzymał absolutorium i został odwołany.

    Ze statutu spółdzielni wynika, że nowy zarząd powoluje rada nadzorcza- i to
    jest oczywiste.

    Natomiast mam pytanie: jak powinna wyglądać procedura rozwiązania umowy z
    odwołanym zarządem?

    Czy RN musi podjąć uchwałę o odwołaniu lub rozwiązaniu umowy ze starym
    zarządem, skoro WZ już nie udzieliło absolutorium i odwołało ten zarząd?

    Kto rozwiązuje umowę ze starym zarzadem:
    a) RN
    czy
    b) nowy zarząd?

    Gdzie szukać szczegółów nt. procedury?

    ------------------------------------
    Serdecznie pozdrawiam
    SMi

  • 2. Data: 2008-06-22 18:25:12
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Marek marecki wrote:
> [...]
    > zarządem, skoro WZ już nie udzieliło absolutorium i odwołało ten zarząd?
    >
    > Kto rozwiązuje umowę ze starym zarzadem:

    Jeżeli nie ma tego w statucie to może być w uchwałach RN.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2008-06-22 19:56:14
    Od: "Marek Marecki" <m...@g...com>

    2. Rada Nadzorcza może podejmować uchwały jedynie w sprawach objętych
    porządkiem obrad podanym do wiadomości członkom Rady w formie pisemnej
    (łącznie z projektami uchwał) co najmniej na ..5. dni przed posiedzeniem
    Rady.

    Czy w przypadku czlonków zarządu juz odwolanych przez Walne, z którymi Rada
    Nadzorcza musi rozwiązać umowy, tez obowiązuje ten termin 5-dniowy?

    Pozdr.

    Marek