  • 1. Data: 2012-07-12 13:53:38
    Temat: pozyczka, oszustwo, kradziez...
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    witam, mam taki problem. pożyczyłem pewnej osobie znaczna kwotę
    pieniędzy (10 tys pln) którą pożyczkobiorca zapewniał zwrócić najpierw w
    ciągu kilku dni, potem kilku tygodni/miesięcy (takie były kolejne
    uzgodnienia), potem miał spłacać w ratach przez rok (od dnia udzielenia
    pożyczki) a obecnie uchyla się całkowicie przed jej zwrotem. oczywiście
    kieruje sprawę do sądu z powództwa cywilnego, ale mam pytanie czy taka
    sytuacja możne być zgłoszona do ścigania z urzędu ? na policje czy do
    prokuratury ?

    podpowiedzcie proszę co można jeszcze w tej sprawie (legalnie) zrobić ?

  • 2. Data: 2012-07-12 13:58:11
    Temat: Re: pozyczka, oszustwo, kradziez...
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-07-12 13:53, news pisze:
> [...]
    > prokuratury ?
    >
    > podpowiedzcie proszę co można jeszcze w tej sprawie (legalnie) zrobić ?

    Masz umowę pożyczki lub weksel?
    Opłaciłeś podatek?
    Masz świadków zdarzenia?

    Jeśli nie, to jesteś w dupie.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 3. Data: 2012-07-12 14:07:35
    Od: gregor <g...@s...pl>

    W dniu 2012-07-12 13:58, maruda pisze:

    > Masz umowę pożyczki lub weksel?
    > Opłaciłeś podatek?

    jaki k..wa podatek skoro gość pożyczył i nie otrzymał zwrotu to ma
    jeszcze od tego płacić podatek ??

    > Masz świadków zdarzenia?

    gregor

  • 4. Data: 2012-07-12 14:09:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.07.2012 14:07, gregor pisze:

    > jaki k..wa podatek skoro gość pożyczył i nie otrzymał zwrotu to ma
    > jeszcze od tego płacić podatek ??

    A co ma jedno wspólnego z drugim?

  • 5. Data: 2012-07-12 14:18:41
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-07-12 14:07, gregor pisze:

    > jaki k..wa podatek skoro gość pożyczył i nie otrzymał zwrotu to ma
    > jeszcze od tego płacić podatek ??

    Oczywiście!
    Udzielanie pożyczki podlega opodatkowaniu.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 6. Data: 2012-07-12 14:22:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.07.2012 14:18, maruda pisze:

    > Oczywiście!
    > Udzielanie pożyczki podlega opodatkowaniu.

    Zgadza się, aczkolwiek PCC płaci pożyczkobiorca.

    Czyli jeśli nie zapłacił podatku a dowodów na pożyczkę nie ma - tym
    bardziej będzie się starał wykręcić od istnienia takiej pożyczki.

  • 7. Data: 2012-07-12 14:26:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "gregor" <g...@s...pl> napisał w wiadomości

    > jaki k..wa podatek skoro gość pożyczył i nie otrzymał zwrotu to ma
    > jeszcze od tego płacić podatek ??

    Podatek od czynności cywilnoprawnej - pożyczki.

  • 8. Data: 2012-07-12 14:27:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:4ffec160$1@news.home.net.pl...

    > Zgadza się, aczkolwiek PCC płaci pożyczkobiorca.
    >
    > Czyli jeśli nie zapłacił podatku a dowodów na pożyczkę nie ma - tym
    > bardziej będzie się starał wykręcić od istnienia takiej pożyczki.

    Myślę, że podatek będzie najmniejszym tu problemem - jeśli faktycznie nie
    ma żadnej umowy.

  • 9. Data: 2012-07-12 14:33:22
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-07-12 14:27, Robert Tomasik pisze:
    > w wiadomości news:4ffec160$1@news.home.net.pl...

    > Myślę, że podatek będzie najmniejszym tu problemem - jeśli faktycznie
    > nie ma żadnej umowy.

    Udupmy gościa. Niech zapłaci podatek! ...od darowizny ;)

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2012-07-12 14:34:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

> [...]
    > prokuratury ?
    >
    > podpowiedzcie proszę co można jeszcze w tej sprawie (legalnie) zrobić ?

    Zawsze mnie to ciekawi - czy możesz mi trochę przybliżyć ten fenomen.
    Ktoś komuś pożycza 10 tysięcy. Czyli zakładam, że nie jest to jakaś
    głupiutka osoba, skoro taką kwotą dysponuje. A zachowuje się przy takiej
    umowie jak przedszkolak. Ktoś pieniądze w spadku dostał, na loterii
    wygrał, czy jak?

    --
    Liwiusz