  • Data: 2003-09-09 17:21:38
    Temat: Re: pozew o odsetki
    Od: "lablador" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > a termin przedawnienia 2-letni ?? i liczymy od ?? ( no własnie bo było
    > kilka faktur więc ta najwczesniejsza) więc ja uważam że termin
    przedawnienia
    > liczy się od daty pierwszej zapaty za przeterminowaną fakturę (bo wtedy
    > powinnam się upomnieć o odsteki) dobrze myslę??

    Odsetki sa roszczeniem okresowym i termin przedawnienia wynosi 3 lata.
    Traktowane dotychczas byly jako byt niezalezny od dlugu glownego. Ostatnio
    SN zmienil linie orzecznicza i uznal ze nie mozna dochodzic odsetek po
    przedawnieniu roszczenia glownego. Przedawnienie odsetek następuje za każdy
    dzień z osobna (dla kazdej odsetki nalezy osobno liczyc termin
    przedawnienia)

    Dan