  • 1. Data: 2003-12-03 12:06:05
    Temat: potrzebna rada
    Od: "Michal Paprocki" <m...@l...pl>

    Drodzy grupowicze!
    Mam problem. Mój przyjaciel pracowal w pewnej firmie. Z szefem mial male
    konflikty. Wynikaly z tego, ze traktowal go jako rywala (chodzilo chyba o
    kilka udanych operacji m.in. certyfikacja iso i coraz lepsza pozycja w
    firmie). Pewnego dnia mój przyjaciel postanowil zrobic kawal sekretarce i
    zmienil jej tapete - z jednego z jej ulubionych kotków na dowcipna
    fotografie meskiego czlonka (moze widzieliscie - w ciemnych okularach, z
    "wasami"). Sekretarka przyszla i zart jej sie nie spodobal. Na poczatku bylo
    wiecej smiechu i raczej luz. Szef uznal to jednak za argument do walki i
    nastepnego dnia kolega "zwolnil" sie z pracy. Nastepnego dnia szef wpadl na
    jeszcze jeden pomysl i zagrozil pozwem sadowym. Zadnego pozwu jeszcze nie
    otrzymal. Chcialbym rady. Co moze mu grozic? Jak sie bronic?

  • 2. Data: 2003-12-03 12:17:03
    Temat: Re: potrzebna rada
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik Michal Paprocki napisał:

> [...]
    > jeszcze jeden pomysl i zagrozil pozwem sadowym. Zadnego pozwu jeszcze nie
    > otrzymal. Chcialbym rady. Co moze mu grozic?

    a o co pozew ?????

    > Jak sie bronic?

    nie za bardzo wiadomo przed czym,
    chyba, że Ty jesteś Tym szefem i pytasz jak się bronić przed pozwem o
    odszkodowanie z tytułu niezgodnego z prawem rozwiązania umowy o pracę :-)

  • 3. Data: 2003-12-03 14:14:14
    Od: "bronek" <b...@g...pl>

    > nie za bardzo wiadomo przed czym,
    > chyba, że Ty jesteś Tym szefem i pytasz jak się bronić przed pozwem o
    > odszkodowanie z tytułu niezgodnego z prawem rozwiązania umowy o pracę :-)

    Tyle, że z tego co przeczytałem człowiek ten sam się zwolnił. Pewnie za
    porozumieniem stron - z odszkodowania nici.

    Bronek

  • 4. Data: 2003-12-03 14:20:05
    Od: "Michal Paprocki" <m...@l...pl>

    Zdecydowanie nie o to chodzi. Nasze obawy to sądowe dochodzenie
    odszkodowania za tło obrażające uczucia pani sekretarki, za użycie jej
    komputera, za rozpowszechnianie treści "erotycznych", za naruszenie jej dór
    osobistych... Poza tym czy zwolnienie dyscyplinarne jest niezgodne z prawem
    w tym przypadku? Poza tym zwolnił się sam chroniąc swoje papiery na
    przyszłość.

  • 5. Data: 2003-12-03 15:12:30
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

    Użytkownik bronek napisał:

    > Tyle, że z tego co przeczytałem człowiek ten sam się zwolnił. Pewnie za
    > porozumieniem stron - z odszkodowania nici.

    też się zastanawiałem co znaczy "zwolnił się" :-).

  • 6. Data: 2003-12-03 15:18:01
    Od: marcin <s...@s...friends.id.pl>

> [...]

    > za użycie jej
    > komputera, za rozpowszechnianie treści "erotycznych", za naruszenie

    żeby Pani sekretarka dostała odszkodowanie, powinna udowodnić, że
    powstała jakaś szkoda.
    dóbr osobistych to też raczej imho nie narusza,
    nawet jeśli uznać,że żart był w złym guście.

    > Poza tym czy zwolnienie dyscyplinarne jest niezgodne z prawem
    > w tym przypadku?

    Moim zdaniem też tak.
    Jak wyżej - nawet jeśli uznać, że żart był w złym guście, to nie jest to
    raczej powód do dyscyplinarnego zwalniania.

    Ale to moje prywatne zdanie

  • 7. Data: 2003-12-03 15:38:43
    Od: "lablador" <l...@p...fm>

    > Moim zdaniem też tak.
    > Jak wyżej - nawet jeśli uznać, że żart był w złym guście, to nie jest to
    > raczej powód do dyscyplinarnego zwalniania.

    Uwazam podobnie. Co najwyzej mozna mu zarzucic wykorzystywanie narzedzi
    pracodawcy do celow prywatnych, nieefektywne wykorzystywanie czasu pracy,
    dezorganizowanie pracy zespolu itp ale to najwyzej podstawa do wypowiedzenia
    (i to niezbyt mocna zwazajac ze zdarzylo sie to raz i mialo zartobliwy
    charakter) ale dyscyplinarka bylaby tu moim zdaniem nieuzasadniona.

    Dan.