  • 221. Data: 2007-11-23 23:59:54
    Temat: Re: potrącenie rowezysty
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "janist" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:fi7mrj$799$1@news.onet.pl...

    > Ale jak to sie ma do tematu watku? Dlaczego caly czas jest mowa o pieszym.
    > Przeciez rowerzysta nie jest pieszym. To jest calkowicie nilogiczne, bo
    > nawet jesli uznac, ze w tym przypadku rowerzysta jest pieszym (co IMO jest
    > bzdura) to w takim razie calkowicie sprzeczne jest powolywanie sie na
    > wlaczanie sie do ruchu, bo do rychu wlacza sie kierujacy pojazdem. Jak nie
    > patrzec to wychodzi sprzecznosc.

    Bo wątki czasami tak już mają, że zbaczają co nieco z tematu.

    > I co sie tak powolujesz na ta konwencje? Przeciez to co cytujesz nie jest
    > sprzeczne z KoRD Art. 26.
    > 2. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany
    > ustąpić pierwszeństwa
    > pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez jezdnię drogi, na którą
    > wjeżdża.

    Bo ta konwencja jest ważnym aktem prawnym w Polsce. Poza tym jest
    krótsza. :)

    > Co wieciej to nie dosc, ze nie jest sprzeczny to jeszcze zapis KoRD jest
    > lepszy bo latwiejszy do zrozumienia to konwencja mowi, ze kierujacy ma
    > pozostawic mozliwosc przejscia a KoRD mowi o ustapieniu pierwszenstwa co
    > jest bardziej kategorycna.
    >
    > Ale w dalszym ciagu twierdze, ze zapisy te nie stanowia o koniecznosci
    > ustapienia pierwszenstwa w razie zmiany kierunku ruchu.

    Wiem, że zaraz wyskoczysz mi z wektorami i pojęciem kierunku ruchu
    wziętym z fizyki, ale śmiem twierdzić, że w rozumieniu przepisów o ruchu
    drogowym, aby zmienić kierunek ruchu, to trzeba gdzieś skręcić, poza
    manewrem zawracania, to jedynie w inną drogę da się skręcić. Bo jeśli
    jedziesz po rondzie, czy po drodze, która skręca, to nie zmieniasz kierunku
    ruchu. Lecz jeśli się myliłem, to wybacz, chodziło mi właśnie o przypadek
    skręcania w drogę poprzeczną, co jasno wynikało z kontekstu.

  • 222. Data: 2007-11-24 02:14:57
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4743701a$1@news.home.net.pl Marcin Wasilewski
    <j...@a...pl> pisze:

    > Widzisz, to działa trochę inaczej, jeśli burmistrz Koziej Wółki, wydaje
    > niekorzystną dla mnie decyzję, niezgodną z ustawą, natomiast zgodną z
    > prawem miejscowym, to ja się od niej odwołuję
    > podaję podstawę prawną i to wszystko.
    I tym zamym skarżąc przepis prawny, na podstawie którego decyzję wydano.
    Sorry, mogłem ci to od razu prościej napisać.

    --
    Jotte

  • 223. Data: 2007-11-25 10:03:10
    Od: "e-kran" <e...@o...pl>

    > Użytkownik "e-kran" <e...@o...pl> napisał w wiadomości

    >    Taki sam obowiązek ma kierowca zbliżając się do przejścia dla pieszych.
    > Dodatkowo zmieniając kierunek jazdy musi ustąpić pierwszeństwa.

    Wcześniej z uporem pisałeś, że pieszy nie ma obowiązku upewnić się wchodząc na
    JEZDNIĘ, czy "zza jego pleców" (mówiąc obrazowo) nie nadjeżdża pojazd. Teraz
    dociera do Ciebie, ze jednak ma. Widzę postęp.

    > Przypominam, że to lista o prawie, a nie o zdrowym rozsądku.
    > Poza tym widać twój sposób rozumowania, typowy dla polskich kierowców -
    > wszyscy z drogi, bo panisko samochodem jedzie.

    Ja obserwuję najczęściej dokładnie odwrotne zachowania. Przyzwyczaiłem się już
    do tego, że piesi uwielbiają sprawdzać hamulce w moim aucie wchodząc na
    jezdnię 5 metrów przed jego maską. Nie liczę już na ich rozsądek, instynkt
    samozachowawczy i umiejętność przewidywania, zatrzymuję się więc kiedy się da
    i gdzie się da. Pretensje więc nie do mnie. A że uważam, że większość pieszych
    chodzi jak krowy, to już inna kwestia.

    Pozdrawiam
    e-kran

  • 224. Data: 2007-11-25 16:59:18
    Od: janist <j...@o...pl>

    Marcin Wasilewski pisze:

> [...]
    > kierunku ruchu. Lecz jeśli się myliłem, to wybacz, chodziło mi właśnie o
    > przypadek skręcania w drogę poprzeczną, co jasno wynikało z kontekstu.

    Nie wyskocze. Wyjasniles, ze chodzilo Ci o skrecenie w droge poprzeczna
    i OK choc dla mnie to nie to samo co zmiana kierunku ruchu.

    pozdrawiam,
    janist

  • 225. Data: 2007-11-25 18:06:20
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Ale tu jest mowa o całkiem innym problemie, o tym, że skręcający często
    > wymuszają na pieszych

    Często to ty piszesz jak idiota, bez sensu ;))

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 226. Data: 2007-11-26 09:54:17
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Wed, 21 Nov 2007 22:31:10 +0100,
    Marcin Wasilewski <j...@a...pl> screamed:

    Wtedy to w "TĘ" ulicę wjeżdża...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:233B ]
    [ 10:53:33 user up 11537 days, 22:48, 1 user, load average: 0.18, 0.61, 0.19 ]

    If you wish to live wisely, ignore sayings - including this one.

  • 227. Data: 2007-11-27 17:21:30
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 16-11-2007 o 23:28:50 janist <j...@o...pl> napisał(a):

    > Rowerzysta gdy chce przekroczyc jezdnie ma obowiazek zejsc z roweru i go
    > przeprowadzic. Zastanowcie sie dlaczego.

    Odsylam do przepisow z PoRD. Tez wypisujesz herezje. Uscislajac - przepis,
    ktory zapewne masz na mysli, nie dotyczy wylacznie rowerzystow (a
    wszystkich pojazdow), nic nie mowi o zsiadaniu z roweru (a o zakazie
    jazdy) i o przekraczaniu jezdni (a o przejsciu dla pieszych).

    Przepis zabrania jazdy pojazdem wzdluz po chodniku i przejsciu dla
    pieszych.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 228. Data: 2007-11-27 21:27:15
    Od: janist <j...@o...pl>

    Jasko Bartnik pisze:

> [...]
    > jazdy) i o przekraczaniu jezdni (a o przejsciu dla pieszych).
    >
    > Przepis zabrania jazdy pojazdem wzdluz po chodniku i przejsciu dla

    Chyba jednak nie pisze herezji. No chyba, ze podasz jakis przepis, ktory
    pozwalalby przejechac rowerem w poprzek jezdni (prostopadle do jej osi
    z chodnika na chodnik niezlaeznie od tego cz po chodniku jechal czy nie)
    i nie po sciezce dla rowerow. Wtedy odszczekam.

    pozdrawiam,
    janist

  • 229. Data: 2007-11-28 21:02:52
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Dnia 2007-11-27 22:27 użytkownik janist napisał :

> [...]
    > z chodnika na chodnik niezlaeznie od tego cz po chodniku jechal czy nie)
    > i nie po sciezce dla rowerow. Wtedy odszczekam.

    Może po przejeździe dla rowerów.

    --
    http://miki.menek.one.pl m...@m...one.pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

  • 230. Data: 2007-11-29 15:10:58
    Od: janist <j...@o...pl>

    Mikołaj Menke pisze:

    > Może po przejeździe dla rowerów.