    From: "Misiek[POZ]" <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: potracenie rowerzysty
    Date: Wed, 26 Jan 2005 10:23:45 +0100

    > Samochód jedzie zbyt szybko (około 11 m/s)-

    to sie zgadza 40 km/h to ok 11,11 nie uwzgledniono predkosci roweru jadacego
    w tym samym kierunku. Mozna spokojnie zalozyc, ze rower jechal ok 15 km/h
    (to nie jest wygorowana predkosc)

    >czyli rowerzystę mijasz przez około 1/5 sekundy

    Niestety nie...pomijajac roznice w predkosciach na czas mijania ma wplyw
    dlugosc pojazdow a dokladniej ich suma. Pojazd mija swoim przodem tyl rowera
    i manewr wyprzedzania trwa az tyl pojazdu minie przod bicykla. Powidzmy ze
    to byl sredniej dlugosci samochod i mial 4 m a rower mial 1,5m lacznie 5,5
    m. Roznica predkosci to 25 km/h czyli 6,9 m/s (predkosc z jaka samochod
    przemieszczal sie wzgledem rowera )
    Zatem jadac z predkoscia 40 km/h, gdy rower jechalby z predkoscia 15 km/h
    manewr wyprzedzania trwalby blisko 1 sekunde. W zwiazku z tym przy zalozonej
    predkosci rower pokonalby ok 4,16 m i moglby cakiem realnie spotkac sie z z
    samochodem jadacy z naprzeciwka o wyprzedzajacym go nie wspomne:)

    > miajac rowerzystę w odległości 1,5 m zdążył się ten rowerzysta przemieścić
    o te połota metra - przez
    > 1/5 sekundy moze się przemieścić góra 1 m (jeżeli jedzie 18 km/h - a
    starszego człowieka o to bym
    > nie podejrzewał.

    Jezdzilem kiedys z facetem jadacym rowerem 30 km/h choc ma 56 lat :)

    No no...jaki Sebastian cwany :) Zdawalo mi sie, ze na preclu ktos inny mial
    wypadek :D

    Pozdrowienia Misiek :)