  • Data: 2004-07-28 12:20:16
    Temat: Re: potršcenie rowerzysty i ucieczka
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    użytkownik Plumpi napisał(a):
    > A usiłowanie zabójstwa też jest tylko wykroczeniem, a nie przestępstwem ?
    > Przykładowo celuję do kogoś z broni palnej - jak trafię i zabiję to będzie
    > przestępstwo, jeżeli nie trafię to tylko wykroczenie ?

    A czy ja napisałem coś podobnego? Może po prostu przeczytaj sobie znamiona z
    kodeksu karnego przestępstwa z art. 177 kk i wtedy Cię oświeci.
    Nie jest możliwe usiłowanie przestępstwa nieumyślnego - art. 13 kk - tego chyba
    uczą już na II roku prawa.

    > Ja osobiście trzymałbym się wersji: pijany (są świadkowie), ucieczka z
    > miejsca wypadku = przestępstwo. Oczywiście o ile da się znaleźć sprawcę.

    Pijaństwa w sensie stężenia alkoholu we krwi nie da się tak łatwo udowodnić za
    pomocą świadka. Sam fakt ucieczki nie jest wystarczającym znamieniem to
    przyjęcia przestępstwa. Też odsyłam do kk.

    --
    JOHNSON :)