  • Data: 2023-11-19 14:05:44
    Temat: Re: postrzelony rolnik
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 17J, to nie energia zdolna zabić człowieka.

    W zasadzie to jest - trzeba tylko na przykład w oko trafić. Przepraszam
    to nie ty pisałeś o 17J w tym wątku?

    > Równie dobrze moglibyśmy zbadać, na jakim dystansie pocisk będzie mieć
    > 2,5 J. Napisałem o 17 J, bo to może spowodować bardzo ciężkie obrażenia
    > ciała, co nie znaczy, że 2 J nie. 2 J, to większość pistoletów
    > pneumatycznych na CO2 ma na wylocie lufy - choć piszą, że "ma energie do
    > 17 J", bo to ładnej wygląda i jest prawda. Czy uważasz za zasadne
    > ostrzeliwanie nim przechodniów - przecież nie mają 17 J. Te na kulki BB,
    > to miewają często poniżej Jula zresztą, a szybę potrafią rozbić.

    Znlazłeś już te tabele balistyczne na 10 km czy będziesz ciągle zmieniał
    temat?

    > Teraz poszukaj sobie uzasadnienia do naszej ustawy i będziesz wiedział,
    > czemu akurat u nas przyjęto 17 J.

    Czemu, bo znalazłem kilka wytłumaczeń i nie są ze sobą zgodne?

    > Cały problem w tym zagadnieniu jest taki, że nikt nie bada lotu pocisku
    > na takie dalekie dystanse, bo poza Tobą nikogo to nie interesuje.

    Oczywiście że nikt nie bada, bo one na taką odległość po prostu nie latają.

    > Zagadnienie fizyki lotu pocisku jest na tyle złożone,
    > że oczywiście możemy sobie to teoretycznie poobliczać, ale te nasze
    > teorie należałoby jakoś w praktyce weryfikować. Skoro w przywołanym
    > przeze mnie artykule trafili w tarczę pociskiem, to należałoby
    > wnioskować, że pocisk jeszcze nie koziołkował i tarczę przebił.

    Nie wiadomo czym strzelał, ale w ciemno zakładam że wielkokalibrowym.

    > Co Ci przyjdzie z informacji, że ten pocisk będzie miał 17 J (nie wiem,
    > czemu tyle, ale coś tu wpisać musiałem) na dystansie 8357,276 metra?
    > Pewnie jakbym się uparł, to bym to policzył.

    nic nie licz, tylko podaj linka ze źródełkiem. Skoro na tyle latają to
    będzie to w necie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!