    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 6 Sep 2011 21:30:43 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: poręczenie i zabezpieczenie

    On Tue, 6 Sep 2011, witek wrote:

> [...]
    [...]
    > jesli w jakichs dokumentach oficjalnie widniejesz jako poreczyciel to nic
    > wiecej ci nie potrzeba.
    > I tak cie czeka droga sadowa i w zasadzie wspomnienie o kasie, bo skoro bank
    > nie byl w stanie odzyskac kasy od dluznika to ty tez nie bedziesz.

    Mając chętnego do dobrowolnej egzekucji pieniędzy (znaczy tych
    poręczycieli) bank może woleć wziąć pieniądze niż zawłaszczać
    i spieniężać majątek dłużnika.
    Czyli sprawa sprowadzi się do odpowiedzi na pytanie "czy
    dłużnik ma jakiś niezastawiony majątek" (bo rzecz jasna,
    jeśli posiadany majątek obciążył np. hipoteką na rzecz
    pożyczki, to wszystkie Twoje zastrzeżenia pozostają w mocy).

    pzdr, Gotfryd