    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: poręczenie i zabezpieczenie
    Date: Tue, 06 Sep 2011 11:51:42 -0500

    On 9/5/2011 1:55 AM, butterfly wrote:
    > WItam sredecznie.
    > Pewna osoba poprosiła mnie o poręczenie pozyczki. I tu mam pytanie.
    > Wobec banku odpowiadam ja solidarnie z drugim poręczycielem. mam jednak
    > pytanie czy mozna się jakoś zabezpieczyć aby pożyczkobiorca w razie
    > gdybym musiał spłacic pozyczkę, oddał mi środki. Innymi słowy czy w
    > przypadku gdybym po spłaceniu musiał go podac do sądu wymagane jest
    > jakieś jego oświadczenie (napisane dla mnie).

    zastanowiles sie, czy jestes w stanie splacic sam ta pozyczke?
    na dodatek z kilkuletnimi odsetkami i od razu w calosci, to tak w
    najgorszym scenariuszu.

    jesli w jakichs dokumentach oficjalnie widniejesz jako poreczyciel to
    nic wiecej ci nie potrzeba.
    I tak cie czeka droga sadowa i w zasadzie wspomnienie o kasie, bo skoro
    bank nie byl w stanie odzyskac kasy od dluznika to ty tez nie bedziesz.