    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pomylkowa druga wyplata - zwrot ?
    Date: Tue, 22 Jun 2004 00:48:54 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@proxy.4net.pl

    Dnia 2004-06-21 20:54, Andrzej rzecze:
    > w firmie pracuje kilkadziesiąt osób, nikt nie ma jaj :((

    A tego to nigdy nie zrozumiem - nie pasi to nie pracujcie.
    Nie ma innego sposobu na ucywilizowanie rynku pracy.

    > to by bylo zgodnie z prawem, a nie z sumieniem, nie myl tych
    > dwóch rzeczy, bo to często są dwie zupelnie różne/sprzeczne rzeczy.

    Wiem, że to są dwie różne rzeczy, ale nadal uważam, że dopóki będziesz
    sam sędzią w swojej sprawie to będziesz zwykłym Janosikiem co to zabierał
    bogatymi dawał potrzebującym, czyli sobie.

    > no to już przesadziles :(
    > to czy mi się należą czy nie to jedna rzecz, to czy je oddam, czy nie to druga,
    > ale na pewno nie będę przez to oszustem, bo _nikogo_ nie oszukalem.
    > Poczytaj definicje oszustwa.

    Jest takie powiedzenie, że znalezione nie kradzione.
    Ale ono działa tylko wtedy gdy nie wiesz czyje jest to znalezione, gdy doskonale
    wiesz to przykro mi, ale jest kradzione :(

    Wydaje mi się, że zwrot kasy lub dodanie jej gdy ktoś się pomyli przy wypłacie
    - obojętne czy to w sklepie, kasie bankowej czy firmowej, po prostu w
    rozliczeniach ludzi między sobą - jest warunkiem

    ELEMENTARNEJ UCZCIWOŚCI.

    Nawet jeśli ktoś te pieniądze już wyda, to powinien je potraktować jako kredyt,
    a nie "dosałem, więc sobie zatrzymuję".

    Reasumując - albo wyjdziesz na człowieka uczciwego i godnego zaufania albo nie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info