    From: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: policja i punkty karne
    Date: Sat, 23 Jul 2005 16:18:45 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@pf123.olsztyn.cvx.ppp.tpnet.pl

    " b" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał:

    >A już na pewno nie na podstawie art.135. Będzie miał prawo zatrzymać
    >wtedy, kiedy gość te punkty będzie miał wpisane w swojej ewidencji.
    To jest pytanie do SN. Prawo nie stanowi zatrzyma jeśli będzie w
    ewidencji. Jest: "zatrzyma w razie przekroczenia przez kierującego
    pojazdem liczby 24 punktów". Policjant mandat nałożył, wykraczający MK
    przyjął, podpisał (a ten stał się prawomocny), czyli dopuszczalną
    ilość ppunktów przekroczył. Wątpię, by jakikolwiek sędzia ocenił to
    inaczej.

    > KWP występuje z wnioskiem do starosty o sprawdzenie kwalifikacji,
    Tak.

    >starosta wydaje decyzję o zatrzymaniu prawa jazdy.
    Mylisz się ! Decyzja następuje jako skutek art. 135 ust. 1 pkt 1 lit.
    g, czyli najpierw policjant zatrzymuje dokunent, potem przekazuje
    starości (art.136) by ten wydał decyzję Przeczytaj uważnie art. 138, a
    odkryjesz istnienie warunku art.135.

    > Pkt.1g dotyczy sytuacji, gdy gość ma już wpisane punkty,
    >nie została wydana jeszcze decyzja o zatrzymaniu prawa jazdy.
    Twoja nadinterpretacja, co więcej próbujesz tworzyć prawo, które NIE
    istnieje.

    >Czepiasz się. Skrót myślowy.
    W prawie nie ma pojęć na skróty - pamiętaj o tym. Każde słowo na
    kolosalną wagę. Zatrzymać, a wydać decyzję o zatrzymanie TO nie jest
    czepianie się !

    >Starosta wydaje decyzje. A jak myslisz, w jaki sposób jest wykonywana?
    Ja nie jestem od interpretacji - ja czytam zapisy prawa i nie próbuję
    go tworzyć.

    >Bo wg. Ciebie tylko on ma do tego prawa.
    Nie. Bo tak stanowi prawo !

    >wezwanie do zwrotu prawa jazdy do wydziału komunikacji
    >- na podstawie kpa.
    I co, na podstwie kpa nie zwraca i dalej jeździ ?

    >Nawiasem mówiąc nie zastanawia Cie art.138.2?
    Nie, a ciebie dziwi ?
    Jeśli policjant zatrzyma, to prokurator, sąd czy starosta wyda
    postanowienie/decyzje. Po ustaniu przyczyn dokument zwraca się, co w
    tym dziwnego ?

    >Skoro policja nie zabrała, gość sam nie oddał, natomiast dostał skierowanie i
    >przeszedł sprawdzenie kwalifikacji to co by mu mieli niby zwrócić?
    >Przecież nie mają, nie?
    Pomyśl przez chwilkę, a wcześniej uważnie przeczytaj: art. 138.2
    "Zwrot zatrzymanego...". Nie zatrzymano, więc nie zwraca się. bo
    rzeczywiście nie ma co zwracać.

    >Pomyliłem ewidencje kierowców naruszających przepisy
    Jak widać z powyższego mylisz się w wielu miejscach swego listu.

    > Zatem goń się.
    Po co ? Napisałem korektę, robię to dalej. Nie jestem sędzią -
    podjąłem dyskusję nt. tego co napisałeś nie w zgodzie z prawdą.
    Tu sie nie krytykuje, nie ocenia, a jedynie poprawia.

    >Dupa tam.
    Z takim argumentem nie dyskutuję.... bo to nie argumnet, ale ich
    niedostatek.

    >Tak po prostu jest. Nie wiem czy na podstawie kpa, czy może kkw
    Tak jest, o tym wiesz, ale biedaku zapomniałeś kto tak postanowił.
    To wyjaśnia wszystko ;-)

    > Tak jest i to mi wystarcza.
    Tyle, ze na tej liscie podpieramy się wiedzą, konkretami i nikogo nie
    ineresuje co tobie wystarcza.

    >może se zdawać do usranej śmierci... ekspercie...
    1. Nie nazywam siebie ekspertem :-)
    2. Nie twierdziłem, a jedynie poprosiłem o właściwy paragraf.

    Artur Golański