    From: "WOJSAL" <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: polamany palec w szkole
    Date: Fri, 30 Apr 2004 15:18:57 +0200

    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnc94ieo.rii.Renata.Golebiowska@localhost.loc
    aldomain...

    > A skąd wiesz, że chodziło o palec u nogi?

    Tu przeholowalem.
    Faktycznie nie mam mowy o jakim palcu mowa.
    Bije sie wiec we wlasne piersi (no, chyba
    ze moja meska intuicja mnie nie zawiodla ;)

    A skad takie skojarzenie? Ostatnio czytalem
    identyczne wydarzenie w prasie lokalnej.
    I chyba tam chodzilo o palec od nogi.

    > Widzisz, nie rozumiesz o co mi chodzi. Ja nie oceniam zachowania
    > pracowników szkoły (ni pozytywnie, ni negatywnie). Uważam, że głupotą
    > jest wzywanie karetki do złamanego palca, gdy człowiek ze złamanym
    > palcem czuje się na tyle dobrze, żeby samemu udać się do lekarza,
    > niekoniecznie na pieszo, może wziąć taksówkę. Ale niech, na litość
    > boską, nie zawraca głowy pogotowiu złamanym palcem, bo być może przez
    > jego palec umrze w tym czasie ktoś, kto naprawdę potrzebuje szybkiej
    > pomocy lekarskiej.

    Rozumiem Ciebie. I mysle tu podobnie.
    Roznimy sie natomiast odnosnie ocenty tego zdarzenia
    - czy byla tu potrzebna pomoc innych ludzi
    czy nie.
    Ja wychodze z zalozenia, ze dyrektor szkoly
    nie jest w stanie stwierdzic, czy cierpiacy
    uczen da sobie rade bez lekarza czy tez nie.
    Dlatego powinien z gory przyjac, ze skoro
    zglasza sie do niego to powinien skonsultowac
    to zlekarzem, czyli go wezwac.

    Jak powinienem sie zachowac, gdybym zobaczyl Ciebie
    cierpiaca? Czy mam pokazac gdzie przyjmuje lekarz?
    Czy moze udzielic pierwszej pomocy i wezwac lekarza
    do Ciebie a on niech
    juz sam ustali co i jak? (oczywiscie wezwanie
    po konsultacji z Toba).

    > Uff.

    Ciesze sie ze sprawilem Ci ulge ;)

    > Myślę, że w tym przypadku można było. Chłopak pewni gruchnął o coś tym
    > palcem (albo ktoś go gruchnął), poczuł ból, więc skojarzenie bólu i
    > przyczyny nie było wielką filozofią.

    Mowiac o przyczynie mialem na mysli przyczyne tkwiaca
    w organizmie. Co jest powodem, ze boli? I to
    akurat lekarz wie lepiej od np. dyrektora
    szkoly.

    Moze tak bylo, moze nie.
    Nie wiemy jednak jakie skutki poniosl. Lekarz
    na pewno wie wiecej, o ile sie go wezwie
    do chorego.

    > Czyli jak cię boli ząb, to wzywasz pogotowie, czy sam go sobie
    > naprawiasz/usuwasz?

    Jescze nie wzywalem pogotowia do zeba.
    A na pomysl samo-ekstrakcji czy samo-plombowania
    jeszcze nie wpadlem ;)

    Natomiast bol zeba oczywiscie staram sie usunac
    samodzielnie.

    WOJSAL (Wojciech Sałata)
    http://www.wojsal.prv.pl