  • 11. Data: 2006-11-02 16:03:07
    Temat: Re: pokrzywdzony, oskarzyciel posilkowy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    iza napisał(a):

    > Pan chciałby oszczędzić córce przykrości wynikających z kolejnego spotkania
    > z osobami które są przyczyną jej traumatycznych doświadczeń.

    Pomijając to ze to raczej niemożliwe (bo świadkiem ktoś musi być) to
    pewnie bym chciał. Ale w związku z tym tym bardziej nie pchałbym sie na
    oskarżyciela posiłkowego.
    W istocie rzecz według mnie bycie oskarżycielem posiłkowym to czysta
    starta czasu i masochizm.

    > Przydałaby Ci się odrobina empatii ;-)

    Przydałoby mi się wiele rzeczy. Nie twierdzę że jestem doskonały.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 12. Data: 2006-11-02 16:50:54
    Od: "iza" <i...@e...pl>

> [...]
    > oskarżyciela posiłkowego.
    > W istocie rzecz według mnie bycie oskarżycielem posiłkowym to czysta

    No i to juz mozna potraktować za dobrą radę, którą autor wątku po
    przetrawieniu spawy mógły wziąć pod uwagę ;-)

    Iza

  • 13. Data: 2006-11-02 21:15:26
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    > W istocie rzecz według mnie bycie oskarżycielem posiłkowym to czysta
    > starta czasu i masochizm.

    Czyzbys tak slepo ufal w zdolnosci prokuratorow?

    Jesli rola pokrzywdzonej ma w tym wypadku sporowadzac sie głównie do
    popierania powodztwa adhezyjnego to wrecz zalecalbym wstapienie w role
    oskarzyciela posilkowego - ale ustanawiajac jednoczesnie pelnomocnika. Bo
    jesli osoba bez zadnej wiedzy prawniczej ma tylko "siedziec" obok
    prokuratora - to rzeczywiscie strata czasu.

    -----------------
    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl

  • 14. Data: 2006-11-02 21:20:47
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Łukasz N napisał(a):

    > Czyzbys tak slepo ufal w zdolnosci prokuratorow?

    Za kogo mnie masz :) ?

    > Jesli rola pokrzywdzonej ma w tym wypadku sporowadzac sie głównie do
    > popierania powodztwa adhezyjnego to wrecz zalecalbym wstapienie w role
    > oskarzyciela posilkowego - ale ustanawiajac jednoczesnie pelnomocnika.

    Jak zamierzamy złożyć "tylko" powództwo cywilne, nawet adhezyjne, to po
    co być jednocześnie oskarżycielem posiłkowym? Jakie są korzyści tego
    bycia oskarżycielem posiłkowym?

  • 15. Data: 2006-11-03 07:48:06
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał

    > Jak zamierzamy złożyć "tylko" powództwo cywilne, nawet adhezyjne, to po
    > co być jednocześnie oskarżycielem posiłkowym? Jakie są korzyści tego
    > bycia oskarżycielem posiłkowym?

    Oskarżyciel posiłkowy może być obecny przy wszystkich czynnościach,
    przeglądać akta, ewentualnie wnieść apelację.

  • 16. Data: 2006-11-04 11:46:09
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alek napisał(a):

    > Oskarżyciel posiłkowy może być obecny przy wszystkich czynnościach,
    > przeglądać akta, ewentualnie wnieść apelację.

    A powód cywilny to nie może tego?

  • 17. Data: 2006-11-04 13:23:06
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał

    > A powód cywilny to nie może tego?

    Załóżmy, że sąd uznaje oskarżonego winnym, ale wymierza mu rażąco niską
    karę. Oskarżyciel posiłkowy może w apelacji żądać podwyższenia kary.
    Natomiast powodowi cywilnemu nic do tego bo nie ma to wpływu na sprawę w
    części dotyczącej powództwa cywilnego.

    --
    (e) - prawo do błędów zastrzeżone

  • 18. Data: 2006-11-04 14:20:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Alek napisał(a):

> [...]
    > karę. Oskarżyciel posiłkowy może w apelacji żądać podwyższenia kary.
    > Natomiast powodowi cywilnemu nic do tego bo nie ma to wpływu na sprawę w

    A czytasz wątek? Zwłaszcza mojego przedpiścę, z którym dyskutuję?
    Mówił on tylko o tym że pokrzywdzony chce tylko roszczeń dochodzonych w
    trybie adhezyjnym. Wysokość wymierzonej kary nie ma jakiegokolwiek
    związku z wysokością należnych roszczeń cywilnoprawnych. A wiec po co
    być oskarżycielem posiłkowym, gdy chodzi tylko o roszczenie cywilnoprawne?

  • 19. Data: 2006-11-04 15:55:24
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > związku z wysokością należnych roszczeń cywilnoprawnych. A wiec po co
    > być oskarżycielem posiłkowym, gdy chodzi tylko o roszczenie

    OK, OK :)
    Ale trakcie procesu może zmienić zdanie. Zgłoszenie udziału w charakterze
    osk. posiłkowego nie rodzi żadnych dodatkowych kosztów czy problemów, ale
    może być zgłoszone tylko na początku. Jak tego nie zrobi to po ptokach a
    jak zrobi to wcale nie musi z tego korzystać.
    Ale przy podanym założeniu oczywicie masz rację.

  • 20. Data: 2006-11-04 20:57:48
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Przydałoby mi się wiele rzeczy. Nie twierdzę że jestem doskonały.

    Nie nosi sie szabli do ineksprymabli... Wiesz, ja jestem cholernie
    tolerancyjny, ale ten Twoj wyskok jest typowym przykladem sytuacji, w ktorej
    jednym nieprzemyslanym slowem mozesz wyrzadzic komus prawdziwa krzywde.
    Pomysl, ze przez taki tekst ktos o mniej silnej psychice moglby sie zalamac.
    Prosze, zapamietaj to na przyszlosc. Slowa potrafia zabic.

    Pozdrawiam,

    Andrzej