    From: "barakuda" <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pojęcie "podstawy prawnej" dokumentu
    Date: Sun, 1 Jan 2006 22:37:16 +0100

    W artykule news:dp9b25$19f$1@atlantis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): Robi z adresu <s...@s...pl> napisał(a):

    > Witam!
    > Kiedy dokument ma podstawę prawną? Jak ma się podstawa prawna do
    > dokumentów sporządzanych "na kolanie" gdzie obie strony coś ustalają,
    > postanawiają itp. Żadno rozporządzenie, czy ustawa nie podają wzoru
    > takiego dokumentu.
    > Często spotykam się z dokumentami sporządzanymi na tak zwane potrzeby
    > własne (oświadczenia szczególnie).
    > Czy taki dokument w sądzie ma watrość prawną?
    >
    > Pytanie ogólne ale myślę że rozumiałe.
    >
    > Dzięki za odpowiedzi.

    Wzór dokumentu to nie podstawa prawna.Podstawą prawną może być :
    nakaz sporzadzenia takiego dokumentu w przypadku określonej czynności
    prawnej np:
    umowa pożyczki- w określonej kwocie- musi byś sporządzona na piśmie pod
    rygorem jej nieważności/ tej umowy/ czyli nakaz sprządzenia takiej umowy
    jest podstawą prawną sporządzenia takiego dokumentu.
    W prawie karnym nakaz sporządzania protokółu z czynności - to jest podstawa
    ,a inny przepis określa jak ten dokument ma wyglądać - co w nim powinno
    być - czyli wzór takiego dokumentu.
    Wzór dokumentu może mieć zanczenie wtedy gdy albo jakiś przepis określa
    minimalneą "ilość danych" by taki dokument uzanać za zgodny z prawem lub w
    sposób szczegółowy wymienia wszystkie elementy dokumentu - ale te przepisy
    nie są podstawą prawną sporządzenia takiego dokumentu.No tak ale to temat na
    poważnny wykład
    barakuda