  • Data: 2006-05-28 13:59:12
    Temat: Re: podatek po przekształceniu z rolnej na budowlan
    Od: " Shreek" <pulikow SPAM@SPAM poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Piotr Janda" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >Gmina na podstawie umowy sprzedaży oceni, czy działka w wynku zmiany
    >przeznaczenia zyskała na wartości, a jeśli tak to o ile. Na tej
    >podstawie w oparciu o przepisy gminne Gmina określi opłatę
    >planistyczną, nie wyższą jednak niż 30 % różnicy między obecną
    >a dotychczasową wartością działki.

    A kto i kiedy płaci tą opłatę?
    Mam na oku działkę, jeszcze rolną - właściciel chce XX zł.
    Sprawdzam, czy zostanie przekwalifikowana na budowlaną (właściciel twierdzi,
    że tak ale nie mogę się opierać na jego "mówieniu").

    Właściciel twierdzi, że mogę czekać te trzy/cztery miesiące ale on wtedy
    sprzeda mi ją za XX zł + opłata planistyczna (szacuje, że to będzie około
    8tyś zł).

    Czy jeśli kupię tą działkę teraz to uniknę opłaty planistycznej?

    --
    Mirosław P.
    GG 1119311