    From: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: poczta polska
    Date: Wed, 14 Oct 2009 08:16:41 +0200

    > Mam to samo. Mój listonosz nie bierze nawet ze soba niektórych listów bo są
    > oznaczone jako "gabaryt". Zostawia za to awizo i po 18 badz nastepnego dnia

    Podziękujmy skrzynkom unijnym... W poprzednią właziły 2x większe przesyłki.
    Z drugiej strony co listonosz ma zrobić z przesyłką, która nie mieści
    się w skrzynce a nikogo nie ma w domu - zostawi awizo oczywiście.
    Poczta poszła na łatwiznę i pomyślała, że w takich przypadkach to szkoda
    żeby listonosz tachał tam i z powrotem i listonosz od razu bierze awizo
    zamiast przesyłki (bo zezwala mu na to regulamin wewnętrzny poczty).

    My po kilku takich sytuacjach porozmawialiśmy z listonoszem, potem z
    naczelnikiem poczty i w efekcie dostajemy wszystkie przesyłki (fakt że
    praktycznie cały czas jest ktoś w domu), a jak żona z dzieckiem akurat
    wyjdą na spacer, to listonosz szuka ją z listem poleconym po okolicy
    (dziękujemy za poświęcenie!).

    --
    Krzysztof