  • 1. Data: 2010-04-08 10:01:10
    Temat: poczta brak listu i odsetki za zwłokę w płatności
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    witajcie
    dostawca energii wysłał mi pocztą fakturę, jednak jej nie otrzymałem.
    Teraz chcą naliczyć mi odsetki, dowiedziałem się o tym dzwoniąc do nich
    w sprawie tego, że nie otrzymałem faktury i nie wiem ile mam zapłacić,
    prosiłem o fakturę mailem ale nie chcieli wysłać. Po czyjej stronie stoi
    prawo? Z góry dzięki za odpowiedz.

    --
    krzysiek82

  • 2. Data: 2010-04-08 22:29:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "krzysiek82" <s...@u...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprawie tego, że nie otrzymałem faktury i nie wiem ile mam zapłacić,
    > prosiłem o fakturę mailem ale nie chcieli wysłać. Po czyjej stronie stoi

    Jeśli sprawa się oprze o sąd, to będą musieli dowieść doręczenia tej
    faktury. Nie bardzo sobie to w tym wypadku wyobrażam. Zresztą w praktyce z
    tego powodu drugie żądanie zapłaty wysyłają już listem poleconym.

  • 3. Data: 2010-04-08 23:18:46
    Od: Animka <a...@t...nieja.wp.pl>

    W dniu 2010-04-09 00:29, Robert Tomasik pisze:

> [...]
    > faktury. Nie bardzo sobie to w tym wypadku wyobrażam. Zresztą w praktyce z
    > tego powodu drugie żądanie zapłaty wysyłają już listem poleconym.

    Prawa nie ma. Prawo to fikcja.
    Mnie TPSA nie chciała przysłać faktury (na jakieś 60 parę zł.), a ja
    twardo czekałam. Przedtem ich na piśmie poinformowałam, że nie zapłacę
    jak mi faktury nie przyślą, może być nawet duplikat. Szybciutko sprawę
    przekazali do Ultimo i toto mnie zaczęło gnębić, wydzwaniać do mnie. Aby
    mieć spokój zapłaciłam temu Ultimo razem z odsetkami i jeszcze na
    dodatek skany musiałam im przesłać faxem!
    Nadmienię, że wtedy właśnie miałam rozwiązaną już umowę ( z m-cznym
    wypowiedzeniem) i dlatego tak mścili się na mnie. Blokowali mi telefon
    szczekającymi reklamami jakichś hoteli itp. Po położeniu słuchawki i
    podniesieniu jej szczekaczka dalej szczekała. Dzwonili do mnie z
    infolinii ciągle. Nie pomogło ich namawianie mnie na różne, rzekomo
    korzystne dla mnie pakiety. Miałam już telefon voip z o2.pl.

    --
    animka

  • 4. Data: 2010-04-09 03:21:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Animka wrote:
> [...]
    > infolinii ciągle. Nie pomogło ich namawianie mnie na różne, rzekomo
    > korzystne dla mnie pakiety. Miałam już telefon voip z o2.pl.

    ty sie ciesz, bo mogli tak zrobic, ze po polozeniu sluchawki dalej szczeka.

  • 5. Data: 2010-04-09 14:56:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Apr 2010, Robert Tomasik wrote:

    > Nie bardzo sobie to w tym wypadku wyobrażam. Zresztą w praktyce z tego powodu
    > drugie żądanie zapłaty wysyłają już listem poleconym.

    ...z odsetkami czy bez? :>

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2010-04-10 11:49:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 9 Apr 2010, Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...z odsetkami czy bez? :>

    ...poważnie pytałem (bo cisza zapadła).
    Bo jak bez, to jak uchylić się od owych odsetek, skoro wierzyciel
    będzie twardo twierdził, że z otrzymanej należności najpierw potrącił
    należność za odsetki, więc brakuje równoważnej kwoty należności
    głównej?

    pzdr, Gotfryd