  • 1. Data: 2002-03-16 23:19:58
    Temat: pliki programow pirackich
    Od: "remi" <h...@i...pl>

    Witam i prosze o rade: czy groza mi jakies konsekwencje w przypadku, gdy
    kontrola policji / BSA wykryje, ze kiedys mialem w komputerze instalowany
    nielegalny soft
    Softu pirackiego juz nie ma, ale wiadomo, ze czesto programy pozostawiaja
    jakies wpisy do rejestrow...

    I drugie pytanie: czy moge przechowywac na dysku (lub plytach cd) pliki,
    ktore zostaly utworzone przez pirackie oprogramowanie (ktorego juz w
    komputerze nie ma) - np pliki .psd ktore zostaly stworzone w wykasowanym juz
    Photoshopie? Czy fakt istnienia tych plikow staje sie dowodem, ze uzywalem
    nielegalnego softu (i tutaj wracamy do pytania nr 1...)?

    Moze ktos z grupowiczow spotkal sie juz z podobna kontrola albo zna jakies
    przepisy ktore reguluja podobne zagadnienia?

    Pozdrawiam
    Remi

  • 2. Data: 2002-03-17 08:46:02
    Temat: Re: pliki programow pirackich
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Sun, 17 Mar 2002, remi wrote:

    > Witam i prosze o rade: czy groza mi jakies konsekwencje w przypadku, gdy
    > kontrola policji / BSA wykryje, ze kiedys mialem w komputerze instalowany
    > nielegalny soft

    Teoretycznie tak, bowiem ściganie przestępstwa paserstwa przedawnia się po
    5 latach (10 w przypadku znacznej wartości rzeczy spaserowanej - art. 292
    ust. 2 KK) od momentu jego popełnienia, a przy przestępstwie ciągłym - od
    momentu zaprzestania.

> [...]
    > Photoshopie? Czy fakt istnienia tych plikow staje sie dowodem, ze uzywalem
    > nielegalnego softu (i tutaj wracamy do pytania nr 1...)?

    Oczywiście że to żaden dowód, przecież pliki mogłeś ściągnąć z sieci albo
    przegrać od kogoś.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)
    "We've got to have rules and obey them. After all, we're not savages.

  • 3. Data: 2002-03-17 13:57:21
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >ust. 2 KK) od momentu jego popełnienia, a przy przestępstwie ciągłym - od

    To chyba bardzo trudno udowodnić.
    Przecież ślady w komputerze mogły pozostać po całkowicie
    legalnej próbnej wersji oprogramowania.
    Poza tym zapisy w rejestrze mogą być dokonane ręcznie przez
    samego użytkownika - bez softu, tylko "dla fantazji" :)

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 4. Data: 2002-03-18 16:02:24
    Od: "remi" <s...@c...pl>

    Dzieki za pomoc. Wydaje mi sie, ze mimo wszystko warto od nowa zainstalowac
    system oraz legalny soft - troche przy tym roboty, ale zyskuje sie
    pewnosc...
    Gorzej z plikami:

    > Oczywiście że to żaden dowód, przecież pliki mogłeś ściągnąć z sieci albo
    > przegrać od kogoś.

    A jezeli sa to pliki, ktorych moje autorstwo jest niemal niepodwazalne (np
    projekt czegos, za co wystawilem fakture...)? Czy w praktyce ktos sie moze
    do tych plikow przyczepic?

    Dzieki
    Remi

  • 5. Data: 2002-03-18 19:00:47
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@s...pl>

    On Mon, 18 Mar 2002, remi wrote:

    > A jezeli sa to pliki, ktorych moje autorstwo jest niemal niepodwazalne (np
    > projekt czegos, za co wystawilem fakture...)? Czy w praktyce ktos sie moze
    > do tych plikow przyczepic?

    Myślę że nie - nielegalność oprogramowania nie rozciąga się na jego
    wytwory, chyba że licencja wyraźnie tak stanowi (częste np. w przypadku
    kompilatorów).

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)