  • Data: 2004-02-18 08:19:22
    Temat: Re: pliki jako dowód
    Od: "WSm" <w...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jacek" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:c0v5j9$rm4$1@news.onet.pl...
    > Jaka jest wartość plików, maili, form przekazu elektronicznego jako
    > materiału dowodowego. Jak należy zabezpieczyć np. pocztę żeby miała
    wartość
    > jako taki dowód?
    Jak najszybciej zarejestrować na CD i zdeponować np. u notariusza, ew.
    wysłać dobrze opakowany na swój adres pocztą poleconą z potwierdzeniem
    odbioru i nie otwierać (metoda Sherlocka Holmesa).
    Przy zapisie, w programie do nagrywania sprawdzić zakładkę daty - aby
    pozostała oryginalną datą pliku i nie została zamieniona na datę nagrania.
    Czy taki CD będzie uznanym dowodem - nie wiem, ale zawsze bardziej
    wiarygodnym niż czytanie plików bezpośrednio z dysku, gdzie każda
    interwencja fałszująca plik jest stale możliwa.
    To taka moja propozycja.
    WSm

    ---