    From: "Depilator" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: platnosc za usluge zagraniczna
    Date: Tue, 10 Dec 2002 15:21:51 +0100

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:at4q7u$cpo$1@news.tpi.pl...

    > Dlaczego zawsze i dlaczego najlatwiej?
    > To juz zalezy od kontrahenta.
    > Ja przyjalem zasade (o ile w umowie inaczej nie ustalono), ze kazda strona
    > pokrywa swoje koszty.
    > Robie wyjatki tylko dla jednorazowych zakupow niektorych uslug.

    Dlatego zaznaczyłem, że ustalenia między stronami moga byc różne. Często
    stoi expressis verbis, że podane ceny nie zawieraja prowizji bankowych, ich
    orientacyjna wysokosc i polecenie ich pokrycia. Fakt - najlepiej, to się
    konkretnie dogadać, dopytać. Ja bym jednak raczej nie przyjmował, że każda
    strona pokrywa swoje, bo to nie są "jego" koszty, tylko Twoje, bo związane z
    Twoim przelewem. Jak mówię, że chcę dostać za towar 100PLN, to właśńie tyle
    chcę mieć, a nie 100 minus prowizje i opłaty. W obrocie krajowym nie ma tego
    problemu, gdyz jest tylko jeden podmiot przekazujący pieniądze, ale zauważ,
    że nie zdarza się, aby kwotę prowizji bankowej można było sobie odliczyć od
    kwoty faktury.

    Depi.