  • Data: 2002-12-10 15:43:50
    Temat: Re: platnosc za usluge zagraniczna
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Depilator" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:at4t8c$5d4$1@news.tpi.pl...

    > Dlatego zaznaczyłem, że ustalenia między stronami moga byc różne. Często
    > stoi expressis verbis, że podane ceny nie zawieraja prowizji bankowych,
    ich
    > orientacyjna wysokosc i polecenie ich pokrycia. Fakt - najlepiej, to się
    > konkretnie dogadać, dopytać. Ja bym jednak raczej nie przyjmował, że każda
    > strona pokrywa swoje, bo to nie są "jego" koszty, tylko Twoje, bo związane
    > Twoim przelewem.

    Gdyby to bylo takie proste i oczywiste, to nikt nie wprowadzilby w obrocie
    miedzynarodowym mozliwosci wyboru, kto ma ponosic te koszty.
    Poza tym ja nie mam wplywu na to jak drogi jest bank beneficjenta.

    Jak mówię, że chcę dostać za towar 100PLN, to właśńie tyle
    > chcę mieć, a nie 100 minus prowizje i opłaty. W obrocie krajowym nie ma
    tego
    > problemu, gdyz jest tylko jeden podmiot przekazujący pieniądze, ale
    zauważ,
    > że nie zdarza się, aby kwotę prowizji bankowej można było sobie odliczyć
    od
    > kwoty faktury.

    Ale to nie zleceniodawca potraca. To pobiera bank beneficjenta.
    Ja daje zlecenie na 100, oplacam swoje koszty i nie interesuje mnie jakie
    oplaty stosuje bank beneficjenta.
    (Nawet zdarza sie beneficjentom miec na wyciagu zapis w dwoch pozycjach,
    wplata 100 i prowizja jego banku 10).
    Dlatego uwazam, ze jest to w miare uczciwe. Kazdy placi za swoj bank (z
    wyjatkami).
    Nie przypuszczam, zeby na pewnym poziomie przelewanych kwot beneficjent
    robil z tego powodu problem.

    Pozdrawiam,
    Karol