    From: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: płatność kartą w aptece
    Date: Mon, 28 Jul 2003 20:16:06 +0200

    Użytkownik "malga" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:bg3lof$avf$1@fargo.cgs.pl...

    > Byłam dzisiaj w aptece i chciałam kupić ziołowe lekarstwo
    > jednak nie miałam gotówki. Pani w okienku odmówiła mi
    > jednak sprzedaży leku ponieważ chciałam zapłacić kartą
    > płatniczą a w tej aptece minimalna kwota, przy której
    > można płacić kartą wynosi 20 zł. Bardzo mnie to zdziwiło.
    > Zastanawiam się, czy Pani miała prawo mi odmówić.

    W zasadzie nie. Przypuszczam że byłoby to sprzeczne z ogólnymi przepisami
    (to tak, jakby ktoś np. żądał płacenia wyłącznie monetami, bo mu się zepsuł
    agregat do sprawdzania banknotów).

    Ale przede wszystkim jest to sprzeczne z umową z centrum rozliczeniowym. A
    przynajmniej do tej pory nie słyszałem jeszcze, żeby centrum rozliczeniowe
    nie zabraniało sklepowi ustawiania jakichś własnych kwot minimalnych. Zagroź
    donosikiem do ich centrum rozliczeniowego (zwykle jest to PolCard lub PeKaO
    SA, zdaje się jeszcze jakiś eCard jest).

    Co mi przypomina - sklep spożywczy koło mnie już 3 raz z rzędu miał
    'zepsuty' agregat do kart... Też muszę donosik do PolCardu zrobić, bo mnie
    wkurzyli :-(