    From: "Design" <t...@j...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pismo procesowe a poświadczenie nieprawdy
    Date: Fri, 17 Dec 2004 21:17:31 +0100

    "sanders" <m...@t...com> napisał:>
    > Niestety ale jest tak, że do odpowiedzialności można pociągnąć tylko za
    > zeznania.
    > Praktycznie można przed sądem składać jakiekolwiek pisma procesowe.
    > Przestepstwo przeciwko dokumentom polega na podrabianiu dokumentu.
    > Wypowiedź strony w piśmie procesowym najbardziej absurdalna i nieprawdziwa
    > nie będzie więc przestępstwem przeciwko dokumentom.

    Była kiedyś na ten temtat dyskusja z przesłaniem, że można pisać wszystko w
    pismach procesowych.
    Jest chyba coś takiego jak poświadczenie nieprawdy, w dodatku na okoliczność
    postępowania sądowego.
    Wprowadzanie sądu w błąd jest dozwolone, można się rozmijać ze stanem
    materialnym, pisać dowolne rzeczy - może tak jest w postępowaniu karnym, ale
    w postępowaniu cywilnym? Dla mnie jest oczywiste, że jak ktoś wprowadza sąd
    w błąd w celu osiągnięcia korzyści (wyrok sądu) do dopuszcza się oszustwa.
    Czyżby nikt nie praktywał składania wniosku do prokuratury gdy strona
    przeciwna poświadcza w pismach procesowych nieprawdę?
    Jeżeli w pismach procesowych można pisać wszystko, w tym nieprawdę, to po co
    je czytać?

    DS