    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pilnie
    Date: Wed, 5 Mar 2003 10:17:48 +0100

    On Tue, 4 Mar 2003, Kaizen wrote:

> [...]
    [...]
    >+ > Znalazłem lepsza prace odpowiadajaca moim zainteresowaniom (w swoim
    >+ >zawodzie) i z dnia na dzien nieprzyszedłem do pracy (pracodawca niechciał z
    >+ >zemna rozmawiac w ten dzien)wiec nazajutrz poszedłem do nowej pracy.
    >+
    >+ To powinien Ci wystawić świadectwo pracy i jako przyczynę rozwiązania
    >+ umowy wpisać naruszenie przez Ciebie podstawowego obowiązku pracownika
    >+ czyli tzw. "dyscyplinarka" - baardzo brzydko wygląda i na Twoim
    >+ miejscu nie przyznawałbym się do tej pracy i nikomu tego świadectwa

    wKF: a niby jaki obowiązek zmusza go do rozwiązania umowy ??
    (pomijając fakt że "brzydko wygląda").

    Umowa *trwa*, co najwyżej *prawem* pracodawcy jest ją rozwiązać,
    o ile pracownik nie przychodzi do pracy.
    IMHO oczywiście ;)
    BTW: fakt podjęcia pracy w innym miejscu o niczym nie przesądza,
    nie ma zakazu pracy w kilku miejscach - AFAIK.

    >+ > Do dnia
    >+ >dzisiejszego niewydał mi swiadectwa pracy co utrudnia mi zarejstrowanie
    >+ >w nowym zakładzie.
    >+
    >+ Co znaczy "zarejestrowanie"?

    Pewnie umowy nie podpisał :)

    >+ > Nie wypłacił mi naleznej płacy za okres 2 tygodni.
    >+
    >+ Jeżeli już minął normalny termin wypłaty, to możesz o tym poinformować
    >+ PIP i ewentualnie dochodzić swoich praw w sądzie pracy.
    [...]
    >+ Art. 114. Pracownik, który wskutek niewykonania lub nienależytego
    >+ wykonania obowi?zków pracowniczych ze swej winy wyrz?dził pracodawcy
    >+ szkodę, ponosi odpowiedzialno?ć materialn? według zasad okre?lonych w
    >+ przepisach niniejszego rozdziału.

    ...no to jak rzekłeś - pracodawca (bezprawnie, *chyba* że grupowicz
    łaskaw był podpisać "papierek" że "upoważnia do potrącenia") zatrzymał
    należną płacę na przyszłe odszkodowanie :]
    [...]
    >+ BTW. Pracownicy tacy jak ty sprawiają, że wielu pracodawców broni się
    >+ rękami i nogami przed zatrudnianiem pracownika na etat.

    Ano.

    pzdr, Gotfryd