  • 1. Data: 2005-06-21 18:19:39
    Temat: pieszy na sciezce rowerowej
    Od: zdzis <z...@g...pl>

    Jest chodnik podzielony na dwie czesci - biala dla pieszych i buraczkowa dla
    rowerow (sciezka rowerowa). Po chodniku idzie czlowiek obladowany zakupami
    i wchodzi na czesc dla rowerow (naprawdopodobniej nie zauwazyl zmiany
    koloru chodnika, bo targal te torby). Z gory z duza predkoscia nadjezdza
    rower i wjezdza gosciowi na plecy (nie daje wczesniej zadnego sygnalu
    dzwiekowego). Oczywiscie wywiazuje sie ogromna awantura, w ktorej
    rowerzysta twierdzi, ze to wina pieszego, bo byl na sciezce rowerowej. Czy
    ma racje??? Przypominam, ze sciezka odroznia sie tylko kolorem.

    pozdrawiam
    Ja

  • 2. Data: 2005-06-21 18:21:49
    Temat: Re: pieszy na sciezce rowerowej
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    zdzis napisał(a):

> [...]
    > rowerzysta twierdzi, ze to wina pieszego, bo byl na sciezce rowerowej. Czy
    > ma racje??? Przypominam, ze sciezka odroznia sie tylko kolorem.

    Wina rowerzysty o ile obiektywnie mógł uniknąć najechania.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-06-21 18:33:56
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > dzwiekowego). Oczywiscie wywiazuje sie ogromna awantura, w ktorej
    > rowerzysta twierdzi, ze to wina pieszego, bo byl na sciezce rowerowej. Czy
    > ma racje??? Przypominam, ze sciezka odroznia sie tylko kolorem.

    A jakby pieszy wlazl na ulice ? To dokladnie ta sama sytuacja. Typowe
    wtargniecie na pas ruchu nie przeznaczony dla siebie. Glosuje za winą
    pieszego.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2005-06-21 18:54:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > A jakby pieszy wlazl na ulice ? To dokladnie ta sama sytuacja. Typowe
    > wtargniecie na pas ruchu nie przeznaczony dla siebie. Glosuje za winą
    > pieszego.

    Jakoś sobie nie wyobrażam wtargnięcia - czyli nagłego ruchu - pieszego
    obciążonego zakupami i torbami.

  • 5. Data: 2005-06-21 18:55:46
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    KrzysiekPP wrote:

    > A jakby pieszy wlazl na ulice ? To dokladnie ta sama sytuacja. Typowe
    > wtargniecie na pas ruchu nie przeznaczony dla siebie. Glosuje za winą
    > pieszego.

    Ale jakby szedl po ulicy to juz nie.

  • 6. Data: 2005-06-21 19:02:18
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Jakoś sobie nie wyobrażam wtargnięcia - czyli nagłego ruchu - pieszego
    > obciążonego zakupami i torbami.

    Ile wazy reklamowka full ? 10 kg ? No to mial 20 kg w rekach .. Ile wazy
    normalnie odzywiony czlowiek ? 70-90 kg ? No to mial spory zapas "mocy"
    i jak najbardziej mogl zrobic gwaltowny ruch zaskakujacy kazdego, kto
    sie poruszal z duza predkoscia.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2005-06-21 19:03:26
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

> [...]
    > normalnie odzywiony czlowiek ? 70-90 kg ? No to mial spory zapas "mocy"
    > i jak najbardziej mogl zrobic gwaltowny ruch zaskakujacy kazdego, kto

    Przy takich danych nie ustalimy czy było to wtargnięcie czy też
    rowerzysta mógł uniknąć najechania.

  • 8. Data: 2005-06-21 19:13:32
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Przy takich danych nie ustalimy czy było to wtargnięcie czy też
    > rowerzysta mógł uniknąć najechania.

    Dokladnie tak. Przy takiej ilosci danych przyjalem po prostu, ze jesli
    ktos znalazl sie na miejscu nie przeznaczonym dla siebie to jest to jego
    wina.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 9. Data: 2005-06-21 19:18:44
    Od: zdzis <z...@g...pl>

    Johnson wrote:

    > Przy takich danych nie ustalimy czy było to wtargnięcie czy też
    > rowerzysta mógł uniknąć najechania.

    Od razu w takim razie wyjasniam: ten gosc lazl sciezka przez ponad sto
    metrow - dlatego wlasnie pytam. Gdyby rowerzysta sobie jechal, a ten
    wszedlby mu pod kola, to nawet nie zawracalbym Wam glowy.

    Sam jestem rowerzysta, ale wydaje mi sie, ze najechanie na czlowieka, ktory
    sobie po prostu idzie (fakt, ze nie swoja strona chodnika), jest niezgodne
    z przepisami. Na pewno wiem, ze zdrowy rozsadek nakazuje ostroznosc.
    Dodatkowo, sciezki powstaja tam, gdzie poprzednio cala szerokosc chodnika
    nalezala do pieszych: ktos moze zapomniec i wejsc na sciezke, dziecko moze
    zobaczyc cos na trawie i wbiec, pies moze pociagnac w kierunku atrakcyjnej
    kupy po drugie stronie sciezki itd.

    Gdyby bylo tak, jak twierdzil rowerzysta (dla mnie sprawca), to ze
    zwolennika kolarstwa przechodze na ciemna strone mocy i sprzeciwiam sie
    wszystkim sciezkom rowerowym wydzielanym z chodnikow. Jezeli jest tak, ze
    rowerzysta, nawet na sciezce, jest gosciem na chodniku i musi przede
    wszystkim uwazac na pieszych, to zostaje po jasnej stronie.

    Ja to wszystko widzialem z paru metrow wiec sie nie emocjonuje tylko po
    prostu zastanawiam, ale wyobrazcie sobie co czuje gosc, ktory idzie sobie
    chodnikiem (de facto) i ktos mu zgodnie z prawem (???) nabija pare guzow.
    Toz on do konca zycia bedzie zwalal wszystko na cyklistow.

    pozdrowienia

  • 10. Data: 2005-06-21 19:18:48
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > rowerzysta twierdzi, ze to wina pieszego, bo byl na sciezce rowerowej. Czy
    > ma racje??? Przypominam, ze sciezka odroznia sie tylko kolorem.

    Prawo o Ruchu Drogowym
    Art. 33.

    1.. Kierujacy rowerem jednosladowym jest obowiazany korzystac z drogi dla
    rowerów lub z drogi dla rowerów i pieszych. Kierujacy rowerem, korzystajac z
    drogi dla rowerów i pieszych, jest obowiazany zachowac szczególna ostroznosc
    i ustepowac miejsca pieszym.
    P.

    (mam nadzieje ze tym razem trafilem :-)

    --
    Gosc: "Jaki srodek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert: "Slyszalem, ze najskuteczniejszy jest srodek d..y."