  • Data: 2006-04-21 15:22:13
    Temat: Re: pieszy na pasach - dylemat
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    ""Michał \"Kaczor\" Niemczak"" <k...@N...atn.pl> w
    <news:e2aksv$922$1@news.onet.pl>:

    > Kiedyś (chyba w starym kodeksie) było nawet zaznaczone, iż obowiązuje to
    > *niezależnie* czy na owej drodze poprzecznej są pasy czy ich nie ma. Z
    > moich obserwacji i doświadczeń wynika, że ten przepis jest martwy.

    Jak może byc martwy przepis, którego nie ma? :)

    > Niejednokrotnie zmuszam takich "właścicieli szos" do stoowania tych
    > przepisów.

    Tych których nie ma...

    > Jak narazie nikt mnie nie połamał :>

    A jak Cię połamie, to się może w końcu dowiemy z wyroku, który przepis ma
    pierwszeństwo...

    ten:

    Art. 13.
    [...]
    2. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych jest dozwolone,
    gdy odległość od przejścia przekracza 100 m. Jeżeli jednak skrzyżowanie
    znajduje się w odległości mniejszej niż 100 m od wyznaczonego przejścia,
    przechodzenie jest dozwolone również na tym skrzyżowaniu.

    3. Przechodzenie przez jezdnię poza przejściem dla pieszych, o którym mowa w
    ust. 2, jest dozwolone tylko pod warunkiem, że nie spowoduje zagrożenia
    bezpieczeństwa ruchu lub utrudnienia ruchu pojazdów. *Pieszy jest*
    *obowiązany ustąpić pierwszeństwa pojazdom* i do przeciwległej krawędzi
    jezdni iść drogą najkrótszą, prostopadle do osi jezdni.

    czy może ten:

    Art. 26.
    [...]
    2. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, *jest obowiązany*
    *ustąpić pierwszeństwa pieszemu* przechodzącemu na skrzyżowaniu przez
    jezdnię drogi, na którą wjeżdża.

    A może należy to interpretować -- pieszy nie włazi, póki mu pojazd nie
    ustąpi, pojazd nie jedzie, póki mu pieszy nie ustąpi -- znaczy się i pieszy
    i pojazd sie zatrzymują w bezpiecznym miejscu :)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]