  • Data: 2006-04-21 12:58:31
    Temat: Re: pieszy na pasach - dylemat
    Od: "Michał \"Kaczor\" Niemczak" <k...@N...atn.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 4/20/2006 11:31 PM, Maciej Bebenek wrote:

    > 2. Kierujący pojazdem, który skręca w drogę poprzeczną, jest obowiązany
    > ustąpić pierwszeństwa pieszemu przechodzącemu na skrzyżowaniu przez
    > jezdnię drogi, na którą wjeżdża.

    Kiedyś (chyba w starym kodeksie) było nawet zaznaczone, iż obowiązuje to
    *niezależnie* czy na owej drodze poprzecznej są pasy czy ich nie ma. Z
    moich obserwacji i doświadczeń wynika, że ten przepis jest martwy.
    Niejednokrotnie zmuszam takich "właścicieli szos" do stoowania tych
    przepisów. Jak narazie nikt mnie nie połamał :>

    Kaczor
    kaczor@NO_SPAMplug.atn.pl
    http://przemysl.net.pl/kaczor