  • Data: 2005-07-25 20:22:39
    Temat: Re: pieszy na czerwonym [WAW][OT]
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <T...@s...in.the.world> napisał w wiadomości
    news:Titus_Atomicus-636F8D.16465825072005@gigaeth-gw
    .news.tpi.pl...

    > No wlasnie w ich Kodeksie Drogowym nic takiego nie znalazlem.
    Natomiast
    > zwyczajowo tak sie postepuje. Ci pytani policjanci naprawde dziwnie
    sie
    > na mnie patrzyli, jak zrozumieli, ze ja chcialem stac na czerwonym
    > swietle na pustej ulicy.

    Tego wcale nie musi być w kodeksie drogowym. Wystarczy drobna zmiana w
    prawie karnym, załóżmy, ze wykroczenie drogowe jest tylko wówczas, gdy
    spowodowało się realne zagrożenie w ruchu drogowym, a skutek będzie
    analogiczny. W Anglii panuje prawo precedensowe. Pewnie jakiś sędzia 100
    lat temu tak postanowił i tak po prostu jest.