  • 101. Data: 2007-08-04 14:11:04
    Temat: Re: pies i prawo - wybycie się własności
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f91upj$80v$1@news.onet.pl Alek
    <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> pisze:

    > Nie każdy chce i może trzymać psa. I nie możesz tego utożsanmiać
    > z człowieczeństwem.
    Mogę, kto mi zabroni?
    Ale - nie zrozumiałeś mnie i zostawmy to tak.

    > W ogóle ten wątek poszedł w dziwnym kierunku.
    > Pytanie było o kwestie ściśle prawne a odpowiedzi poszły Panu Bogu
    > w okno.
    Wątek się skończył zanim się zaczął z powodu idiotycznej formy i treści
    pytania.
    Tak dość często bywa, zadać rozsądne, warte rozważań i odpowiedzi pytanie
    też trzeba umieć. A ten chłopina sobie nie poradził.

    --
    Jotte

  • 102. Data: 2007-08-04 14:21:28
    Od: Sowiecki Agent <p...@t...gazeta.pl>

    > Na zakończenie tych przydługich wywodów dodam, że podpisywanie się
    > imieniem i nazwiskiem nie daje możliwości zidentyfikowania, bo samo imię
    > i nazwisko do jednoznacznej identyfikacji osoby nie wystarcza. Jak ktoś
    > chce byc identyfikowalny, to niech się podpisuje np. peselem.

    Do jednoznaczniej nie, ale tez nie ma wiekszego problemu z ustaleniem
    autora.

    --
    darmowe 'porady prawne' wolontariuszy w zakresie rozliczeń pracowników i
    pracodawców, prowadzenia księgi oraz ewidencji, rozliczeń z fiskusem
    oraz ZUSem.

  • 103. Data: 2007-08-04 14:27:42
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9220t$2ci$1@inews.gazeta.pl Sowiecki Agent
    .pl> pisze:

    > Do jednoznaczniej nie, ale tez nie ma wiekszego problemu z ustaleniem
    > autora.
    Jaśniej poproszę.
    Kto nie ma problemu z ustaleniem autora?

    --
    Jotte

  • 104. Data: 2007-08-04 14:29:45
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 04 Aug 2007 16:06:12 +0200, Sowiecki Agent napisał(a):

    > nie znam sie na prawie cwylinym wiec z ciekawosci, czy przypadkiem wtedy
    > jest chroniony pseudonim jezeli jest on kojarzony z konkretna osoba?
    >
    > (np psedonim jaki uzywa Adam Michnik w artykulach)

    Tak, chodzi o to, że ja nie mogę się podpisywać pod tekstami "Dawid
    Warszawski" albo grać na skrzypcach jako "Michał Urbaniak".

    > czemu wziales w cudzyslow "aktualnie" ?

    A bo to cytat jest. Poza tym sposób trollowania i grożenie sądem kogoś mi
    przypomina. Złośliwość taka ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    http://olgierd.wordpress.com/2007/07/30/moje-allegro

  • 105. Data: 2007-08-04 14:31:15
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 04 Aug 2007 16:02:03 +0200, Jotte napisał(a):

    > a to właśnie jest on,
    > Pierdoła Zenon, są rodem z kiepskiej komedii i mocno trącą Mrożkiem.

    Brawo, bardzo słuszny wywód.

  • 106. Data: 2007-08-04 14:32:48
    Od: Olgierd <n...@o...com>

> [...]

    > imieniem i nazwiskiem nie daje możliwości zidentyfikowania, bo samo imię
    > i nazwisko do jednoznacznej identyfikacji osoby nie wystarcza.

    To zależy jakie się nosi imię i nazwisko oraz kim się jest "w przestrzeni
    publicznej". Nb. ja już nie potrafię policzyć wszystkich Marków Nowickich
    i Nowaków różnych.

    > Jak ktoś
    > chce byc identyfikowalny, to niech się podpisuje np. peselem.

    No też nie tak, nie znam pesela Michnika, ale jeśli zobaczę tekst tak
    podpisany to raz-dwa skapuję o kogo chodzi.

  • 107. Data: 2007-08-04 14:33:54
    Od: Olgierd <n...@o...com>

    Dnia Sat, 04 Aug 2007 16:09:39 +0200, Sowiecki Agent napisał(a):

    > ogolnie rzezc biorac moze, ale czepilbym sie w tym konretnym przypadku
    > jezlei by to robil w kontekscie moich postow. (wyzej pisalem czemu)

    Wiesz co, mam właśnie na biurku akt oskarżenia od pewnego trolla i tam
    idzie mniej więcej tak "ten dureń jest idiotą" i wsio. Ubaw.

  • 108. Data: 2007-08-04 14:41:10
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f922me$3g5$4@inews.gazeta.pl Olgierd
    <n...@o...com> pisze:

    > To zależy jakie się nosi imię i nazwisko oraz kim się jest "w przestrzeni
    > publicznej".
    A jakby tak np. Jan Nowak został prezydentem to wypowiedź typu "Jan Nowak
    jest durniem" oznacza bez wątpliwości obrazę głowy państwa?

    > Nb. ja już nie potrafię policzyć wszystkich Marków Nowickich
    > i Nowaków różnych.
    A po cóż ich liczyć?

    > No też nie tak, nie znam pesela Michnika, ale jeśli zobaczę tekst tak
    > podpisany to raz-dwa skapuję o kogo chodzi.
    W każdym razie PESEL daje możliwość jednoznacznej identyfikacji osoby.

    --
    Jotte

  • 109. Data: 2007-08-04 15:02:15
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał

    > W każdym razie PESEL daje możliwość jednoznacznej identyfikacji osoby.

    Ale wymaga to sięgnięcia do bazy danych, do której dostęp jest
    ograniczony.

  • 110. Data: 2007-08-04 15:17:53
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f924e4$k2g$1@news.onet.pl Alek
    <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> pisze:

    > Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał
    > Ale wymaga to sięgnięcia do bazy danych, do której dostęp jest
    > ograniczony.
    Oczywiście.
    Jednak PESEL _daje_ _możliwość_ jednoznacznej identyfikacji osoby
    (przynajmniej mającej obywatelstwo polskie).
    Imię i nazwisko - takiej możliwości nie daje (poza może jakimiś kuriozalnymi
    wyjątkami potwierdzającymi regułę).

    --
    Jotte