    From: "Massai" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pies
    Date: Mon, 1 Aug 2011 20:20:50 +0000 (UTC)

    Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > końca >>> nie wiadomo kogo uzna za zagrożenie dla członków
    > swojego stada, >>> których instyktownie chroni.

    > Oczywiście, to tylko zwierzę, więc zawsze może zaatakować ze
    > strachu. Ale w przypadku labradora czy husky raczej o siebie niż o
    > swoje stado, one nie mają chyba już w ogóle takich instynktów.

    Ano, w przypadku labradora można liczyć że np. nie zaatakuje kogoś
    kto się zbyt gwałtownie nad wózkiem z dzieckiem pochylił.

    Ale też psy na różne dziwne rzeczy reagują strachem. Suka moich
    teściów, taki kundlowaty wilczur, była tresowana za pomocą grubego
    pęku kluczy, rzucanego obok jej zadu, treserzy używają też zwoju
    łańcucha.

    Sporo psów reaguje też na gwałtownie otwierany parasol - zazwyczaj
    strachem i ucieczką, ba, jak mają głupiego właściciela to i na
    marynarkę zdejmowaną z pleców potrafią tak przesadnie reagować.

    Tak czy inaczej - przy dużym psie puszczonym luzem przechodnie muszą
    uważać. A nie powinni musieć. Codziennie chodzę przez taki mały
    park, po samochód, i rano mnóstwo psów tam się kręci - a do parku
    przylega przedszkole. Ludzie przyjeżdżają, dzieci wyciągają z
    samochodu, a 10 metrów dalej biega luzem rottweiler, doberman i 2
    owczarki, nie licząc mniejszych ras. Właściciele to pewnie kretyni,
    którzy wszystkich dookoła mają w dupie.

    Straż miejska reaguje "dobrze, przyślemy patrol". Powinni walić
    maksymalne mandaty za każde kupsko, po 500 pln.

    Pomijam już takie trywialne problemy jak choćby to że taki przyjazny
    pies potrafi przyskoczyć i się zacząć łasić, i uświnić śliną
    i ziemią np. spodnie od garnituru. Co mi z tego że baba da na
    pralnię, nie po to się zrywam bladym świtem żeby wracać do domu
    się przebierać i spóźnić sie przez kretynkę do roboty.

    --
    Pozdro
    Massai