  • 1. Data: 2003-09-04 16:14:21
    Temat: picie w sklepie
    Od: "m" <m...@o...pl>

    no wlasnie. czy w sklepie, w ktorym ktos kupi piwo mozna je spozywac? jesli nie
    to z czego to wynika? i jesli nie mozna, to odpowiada rowniez sprzedawczyni czy
    tylko pijacy piwo. i z jakiego artykulu.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-09-04 16:24:45
    Temat: Re: picie w sklepie
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik m napisał:
    > no wlasnie. czy w sklepie, w ktorym ktos kupi piwo mozna je spozywac? jesli nie
    > to z czego to wynika? i jesli nie mozna, to odpowiada rowniez sprzedawczyni czy
    > tylko pijacy piwo. i z jakiego artykulu.

    można pić w miejscu do tego przeznaczonym, czyli jeśli w sklepie/obok
    jest np ogórdek piwny to możesz sie napić, w innym wypadku nie

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2003-09-04 16:24:52
    Od: "mithos" <mithos@op[NoSPAM].pl>

> [...]
    > to z czego to wynika? i jesli nie mozna, to odpowiada rowniez
    sprzedawczyni czy
    > tylko pijacy piwo. i z jakiego artykulu.

    Polecam poczytac :

    Ustawe z 26 pazdziernika 1982r. o wychowaniu w trzezowsci o przeciwdzialaniu
    alkoholizmowi.

    Mozna ja znalezc np. na stronach sejmowych : www.sejm.gov.pl

    pozdrawiam
    --
    mithos@op[NOSPAM].pl
    GG : 3442873

  • 4. Data: 2003-09-04 16:36:19
    Od: "" <m...@o...pl>

    > Polecam poczytac :
    >
    > Ustawe z 26 pazdziernika 1982r. o wychowaniu w trzezowsci o przeciwdzialaniu
    > alkoholizmowi.
    >
    > Mozna ja znalezc np. na stronach sejmowych : www.sejm.gov.pl

    znalazlam ja gdzie indziej:-))) "przelekturowalam" i czy chodzi tu o art. 14
    pkt 2a? a co ze sprzedwaczynia? tez podpada pod cos?

  • 5. Data: 2003-09-04 16:46:34
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik m...@o...pl napisał:
    > znalazlam ja gdzie indziej:-))) "przelekturowalam" i czy chodzi tu o art. 14
    > pkt 2a? a co ze sprzedwaczynia? tez podpada pod cos?

    jeśli też będzie piła, to podpadnie pod któryś z art. Kodeksu Pracy i
    będzie musiała szukać nowego zajęcia :))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 6. Data: 2003-09-05 07:56:50
    Temat: Odp: picie w sklepie
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Witam,
    zacznijmy od tego, ze w sa dwa rodzaje zezwolen na sprzedaz napojow
    alkoholowych: do sprzedazy w miejscu spozycia (te zezwolenie dostaja
    przedsiebiorcy prowadzacy dzialalnosc gastronomiczna) i po za miejscem
    sprzedazy (czyli wszystkie sklepiki, sklepy, supermarkety).
    Jezeli sprzedawczyni w sklepie sprzedaje alkohol delikwentowi, a ten go na
    miejscu spozywa, to sprzedwczyni odpowiada za sprzedaz alkoholu niezgodnie z
    zezwoleniem jakie posiada - w przypadku kontroli - grzywna, wszczecie
    procedury cofniecia zezwolenia.
    Klient nie spozywa ani na ulicy, ani w parku, ani na placu wiec nie mozna tu
    mowic ze spozywa w miejscu do tego niewyznaczonym. ;-)). Picie w sklepie nie
    jest zabronione!

    pozdrawiam

    Aska

    zapraszam na www.parpa.pl

    Użytkownik scream <s...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:bj7q8k$gss$...@n...onet.pl...

  • 7. Data: 2003-09-05 16:31:16
    Od: "m" <m...@o...pl>

    > Klient nie spozywa ani na ulicy, ani w parku, ani na placu wiec nie mozna tu
    > mowic ze spozywa w miejscu do tego niewyznaczonym. ;-)). Picie w sklepie nie
    > jest zabronione!

    to juz zglupialam. mozna wiec w sklepie np. spozywczym spozywac piwo czy nie?
    piszesz, ze sprzedawczyni, ktora zezwolila na spozycie alkoholu odpowiada - w
    pewnym sensie tez tak myslalam, ale po przeczytaniu ustawy "o wychowaniu..."
    chyba czegos nie zrozumialam - bo nijak nie moge przypasowac artykulu z
    jakiego odpowiadalaby sprzedawczyni.

  • 8. Data: 2003-09-05 18:27:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    wychowaniu..."
    | chyba czegos nie zrozumialam - bo nijak nie moge przypasowac artykulu z

    Picie w sklepie spożywczym jest zabronione, ponieważ jest on miejscem
    publicznym, a nie jest miejscem przeznaczonym do tego celu.

    Sprzedawczyni odpowiada karnie, jak na przykład otworzy klientowi piwo, albo
    jeszcze poda kubek. No bo jak nie, to karnie pociągnąć jej nie można w żaden
    sposób. Co ma się bić z każdym żulem, który odważy się pić piwo? Ale w
    konsekwencji picia piwa w sklepie właścicielka sklepu może utrącić
    zezwolenie alkohol w trybie administracyjnym. Na zasadzie rozumowania, że
    sprzedaż w tym miejscu alkoholu przyczynia się do popełniania wykroczeń (bo
    picie jest wykroczeniem).

  • 9. Data: 2003-09-06 06:10:46
    Od: "m" <m...@o...pl>

    > Sprzedawczyni odpowiada karnie, jak na przykład otworzy klientowi piwo, albo
    > jeszcze poda kubek. No bo jak nie, to karnie pociągnąć jej nie można w żaden
    > sposób.

    no to prawie wszystko jasne - jak piwo:-))) pisze "prawie", gdyz mowisz cos
    zupelnie przeciwnego niz Joasia wyzej.
    moze podalbys wiec artykuly ustawy - wedle ktorych odpowiedzialnosc ponioslyby
    osoby pijace w sklepie piwo?
    pozdrawiam

  • 10. Data: 2003-09-06 08:13:52
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > Picie w sklepie spożywczym jest zabronione, ponieważ jest on miejscem
    > publicznym, a nie jest miejscem przeznaczonym do tego celu.

    a jakiś artykulik o tych "miejscach publicznych" można prosić?
    bo ja znam tylko taki:
    "2a. Zabrania się spożywania napojów alkoholowych na ulicach, placach i w parkach, z
    wyjątkiem miejsc przeznaczonych do
    ich spożycia na miejscu, w punktach sprzedaży tych napojów"

    czy mogę pić alkohol w lesie należącym do Skarbu Państwa?
    na "dzikiej" plaży(zakładam, że rada gminy nie wprowadziła
    tam zakazu na mocy art. 14.6, na wycieczce w góry (nie ma tam Parku Nar./rezerwatu),
    itp.? są to przecie miejsca ogólnodostępne
    (publiczne); );

    co do picia w sklepie, to może to doprowadzić do cofnięcia
    koncesji ( jak już pisano ), natomiast do osoby pijącej
    w sklepie to ja artykułu nie potrafię dopasować;
    w sklepach są wywieszki "zabrania się spożywania
    alkoholu w obrębie sklepu", ale czy to oznacza, że obsługa
    taką osobę usunie, czy też coś więcej?

    i jeszcze jedno:
    czy podwórko podpada pod art. 14.2a - "place" (kamienica prywatna,
    są tam jednak ogólnodostępne punkty handlowe)?
    czy wiejskie drogi podpadają pod pojęcie "ulice"?
    standardowo po wsiach pije się przed sklepami.

    pzdr
    gl