    From: "Alfred Kowalski" <n...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pełnomocnictwo cd.
    Date: Sat, 24 Jun 2006 18:45:28 +0200

    > Witam,
    > Czy poniższą treść pełnomocnictwa można uznać za pełnomocnictwo ogólne?

    > Ja Jan Kowalski zamieszkały w Warszawie przy ul. Jakiejś 10, udzielam
    > pełnomocnictwa Panu Markowi Nowakowi.
    >
    > /podpis i data/

    Pełnomocnictwo powinno wskazywać zakres czynności, więc w pełnomocnictwie
    ogólnym winno się znaleźć sformułowanie "we wszelkich sprawach" lub
    równoważne.
    Z przytoczonego wyżej tekstu zakres umocowania nie wynika i nie ma żadnego
    domniemania pełnomocnictwa ogólnego. Poza tym pełnomocnictwo ogólne w
    zwykłej formie pisemnej to sprawa śliska, jeśli nie widziałeś mocodawcy na
    oczy, to bezpieczniej domagać się pełnomocnictwa z podpisem notarialnie
    poświadczonym (art. 99 par. 2 k.c. wymaga zwykłej pisemnej, ale tak jest
    bezpieczniej, a poświadczenie podpisu kosztuje grosze).

    M.