    From: witek <w...@s...interia.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: pełnoletność i liceum
    Date: Thu, 04 May 2006 18:41:12 -0500

    Szerr wrote:

    > Nie jest to mój biznes, bo nieusprawiedliwione nieobecności muszę nadrobić
    > wg wymagań prowadzącego.
    > Często warunkiem zaliczenia kursu jest tylko obecność na wszystkich
    > zajęciach.
    >
    > Pewnie że mogę nie chodzić i jest to mój biznes.
    > Ale wtedy prowadzący nie ma obowiązku mi zaliczyć.

    Ale w szkole jest to samo. Przy 50% frekwencji nauczyciel ma prawo
    odmówić wystawienia oceny.
    Warunki zaliczenia danego przedmiotu w szkole są bardzo podobne, tylko
    bardziej sztywne, bo nie zależą tak bardzo od widzimisę nauczyciela.

    > I daruje mi nieobecność lub wyznacza dodatkowe warunki zaliczenia.

    Nie ma czegoś takiego jak darowanie nieobecności.
    Nieobecność to nieobecność i nie da się być na zajęciach jak się nie było.
    To że nauczyciel zawrze z tobą indywidualną umowę, że daną nieobecność
    nie policzy ci do jakich tam wymagań to inna sprawa. Ale nieobecność
    jest nieobecnością.

    Jakby się tak bardzo uprzeć to takie "kasowanie" nieobecności podpadłoby
    nawet po jakiś paragraf.
    Bo co w przypadku pytania prokuratury gdzie byłeś w tamtym czasie. Na
    zajęciach? Bo dokumentacja mówi, że tak.

    > Mam inne doświadczenia z różnego rodzaju kursów.

    Nauczyciel nie ma prawa cię pytać.
    To twój biznes dlaczego nie cię było.
    jednym z warunków zaliczenia może być jakaś obecność lub nieobecność,
    ale nie powód tej nieobecności.