  • Data: 2006-02-28 12:09:07
    Temat: Re: pedofilia-podstawa prawna
    Od: "Akulka" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur Drzewiecki" <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>
    napisał w wiadomości news:bdr702p21iao1mbujpma9c7tmgtslp9vvv@4ax.com...
    > Rzeczywiście zareagowałaś emocjonalnie. :-)
    >
    > Na początku zwrócę uwagę, że nieco nietrafnie dobrałaś przykład
    > historyczny, bo choć Jagiełło ożenił się z Jadwigą, kiedy ta miała 12
    > lat, to jednak małżeństwo to zostało dopełnione dużo później - zresztą
    > zauważ, że Jadwiga zmarła w wieku 25 lat z powodu komplikacji
    > porodowych.

    Jeśli powiesz, że dopiero w wieku 24 lat skonsumowano ten związek, to chyba
    lekko przeginasz. Zwłaszcza, gdy przypomnimy sobie jaki temperament do
    kobiet miał Jagiełło...

    > Być może lepszy przykład to Helmut von Moltke (zwycięzca wojen z Danią w
    > 1864, Austrią w 1866 i Francją w 1870), który po 40 ożenił się z
    > 16-latką.
    Być może, choć ośmielam się twierdzić, że Jagiełło chyba w wieku 15 lat
    zabrał Jadwigę do łoża. Głowy jednak nie dam.

    > A teraz ad meritum.
    > Próba podwyższenia wieku "dozwolenia" z 15 do 17 lat doprowadzi li tylko
    > do stworzenia przepisu, który realnie będzie nieprzestrzegany, a nie ma
    > nic gorszego od martwego prawa.

    A po której stronie tkwi wina? I ja nie mówię tu głównie o rówieśnikach
    małolata, choć rówieśnik, to osoba w tym samym wieku. A jeśli mówisz, że
    prawo jest nie przestrzegane i nie będzie, to może przydałaby się jakaś
    edukacja prawna ludzi? Kiedyś ktoś wspominał, że powinny by6c podstawy prawa
    w szkole - popieram w całej rozciągłości.

    Parę aspektów:
    > - kontakt 18-latka z 17-latką - OK, "rówieśnik", a 19-latek, a 20-latek
    > (jaki wiek przyjąć dla takiej osoby, żeby uznać, że to niedozwolone);
    > - ocena wieku - proszę stanąć pod pierwszym lepszym liceum (16 - 19 lat)
    > i spróbować z wyglądu oszacować wiek uczniów i uczennic;

    Tu mnie zagiąłeś. Rzeczywiście już moje oburzenie w takiej sytuacji jest
    mniejsze. Ale jeśli przyjąć, że mężczyzna staje się dorosły wg prawa w 21
    roku życia, to już sprawa wydaje mi się bardziej klarowna. Zresztą wg
    starego przysłowia - jak kocha, to poczeka.

    > - rozumiem zatem, że zawsze należałoby sprawdzać dokumenty, czy taka
    > osoba ma te 17 lat, co doprowadzi do tego, że np. legitymacje szkolne
    > będą "poprawiane" masowo (teraz też tak się zdarza).

    No, naprawdę. Jeśli dojrzały mężczyzna nie umie rozpoznać osoby poniżej 17
    roku życia, to powinien się zastanowić nad sobą. Oczywiście są przypadki gdy
    dziewczynka jest dojrzała nad wyraz ale nie przesadzajmy. 14-latki nie da
    się wsiąść za 18-latkę.

    > Po prostu podwyższenie wieku do 17 lat miałoby sens, gdyby istniała
    > realna szansa wyegzekwowania tego, bo inaczej po co...

    Po co? Po to by chronić dzieci. Doświadczenia seksualne naprawdę potrafią
    zostawić trwały ślad na nastolatku niedojrzałym emocjonalnie. Zwłaszcza gdy
    osobą inicjującą takie kontakty jest właśnie osoba dorosła, która czy chce
    czy nie, bierze za to pełną odpowiedzialność (zazwyczaj także wg oceny tego
    małoletniego podlotka). Zawsze można wypić szklankę zimnej wody, to rozum
    może wróci ze spodni do głowy takiemu delikwentowi.

    Pozdrawiam,
    Akulka