  • Data: 2007-05-06 02:05:28
    Temat: Re: patent motorowodny i prawo jazdy ?
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> szukaj wiadomości tego autora

    Maciej Bebenek napisał(a) w wiadomości: ...

    >Rozumiem, że uważasz, że trzeba dawać ludziom szansę? Jeżeli nie udało
    >mu się zabić kogoś małym fiatem, to może uda mu sie motorówką kajakarza >staranować?
    Albo wylądować szybowcem na ruchliwej ulicy w centrum miasta
    >i spowodować zagrożenie dla kilkuset osób?
    >
    >W końcu kiedyś mu się uda...

    Oczywiście od razu "zabić". Mowa o wykroczeniach i o ludziach
    którzy nikogo nie skrzywdzili.
    Nie wiem na jakiej podstawie uważasz, że jeżeli ktoś dopuścił
    się wykroczenia na wodzie to na pewno dopuści się również
    w ruchu drogowym. I odwrotnie.
    Nie zgadzam się z tą zasadą. Zwłaszcza, że jest tyle innych
    dziedzin i sytuacji w których człowiek zapewne mógłby komuś
    bardziej zaszkodzić. Czy odbiera się też inne uprawnienia np.
    zawodowe? A ograniczenie władzy rodzicielskiej? Wybrano akurat
    te. Wg mnie ruch na wodzie i na drodze to zupełnie różne sprawy.
    Tym artykuł można by doprecyzować.
    Wniosek: najlepiej nie mieć uprawnień (co nie znaczy
    umiejętności). Wtedy nie mogą zabrać nic nie związanego z
    wykroczeniem.

    Arek