    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: papierosy na klatce schodowej - czy wolno
    Date: Tue, 20 May 2008 14:40:53 +0200

    qwerty pisze:

    > Oto zdjęcie:
    > http://images32.fotosik.pl/258/168eb5c1736243b0.jpg

    Ustawa o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów
    tytoniowych z dnia 9 listopada 1995

    art. 5
    1. Zabrania się palenia wyrobów tytoniowych poza pomieszczeniami
    wyodrębnionymi i odpowiednio przystosowanymi:

    1) w zakładach opieki zdrowotnej, z zastrzeżeniem ust. 2,

    2) w szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych,

    3) w pomieszczeniach zakładów pracy oraz innych obiektów użyteczności
    publicznej, a w małych, jednoizbowych lokalach gastronomicznych - poza
    wyraźnie wyodrębnionymi miejscami.

    1a. Za wprowadzenie zakazu palenia tytoniu w miejscach, o których mowa w
    ust. 1, odpowiedzialny jest właściciel lub użytkownik obiektu.

    2. W szczególnych przypadkach lekarz prowadzący leczenie może zezwolić
    pacjentowi przebywającemu w zakładzie opieki zdrowotnej na odstępstwo od
    zakazu palenia wyrobów tytoniowych.

    3. Minister właściwy do spraw obrony narodowej, minister właściwy do
    spraw wewnętrznych i minister właściwy do spraw sprawiedliwości określą,
    w drodze rozporządzeń, zasady dopuszczalności używania wyrobów
    tytoniowych na terenie podlegających im obiektów.

    4. Rada gminy może ustalić, w drodze uchwały, dla terenu gminy inne niż
    wymienione w ust. 1 miejsca przeznaczone do użytku publicznego jako
    strefy wolne od dymu tytoniowego.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz