    From: "Izi" <m...@n...zp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: otwarcie paczki przed odbiorem
    Date: Sun, 8 Dec 2002 13:32:41 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@uo126.internetdsl.tpnet.pl

    Bartosz Maruszewski <b...@d...ists.pwr.wroc.pl> wrote:
    > Witam.
    >
    > Mam dostac laptopa Pocztexem. Chcialbym jedna PRZED zaplata za paczke,
    > otworzyc i sprawdzic czy dostalem to czego oczekiwalem... Zdaje sie,
    Teoetycznie masz takie prawo, niestety wiekszosc biurw pocztowych nie zgadza
    sie (w przypadku np. przesylki poleconej, nie wiem jak jest z POCZTEXem) na
    otwarcie komisyjne, twierdzac, ze "skoro paczka nie jest uszkodzona to nie
    maja takiego obowiazku". Walczyl z tym w Zetce w "Nietypowej sprawie"
    Janusz Weiss (i udowodnil ze maja taki obowiazek), ale w "warunkach
    polowych" czesto czeka Cie ostra wymiana zdan z kierownikiem placowki.

    > Ale przy kurierze chyba nie mozna?
    Przy kurierze np. Stolicy czy Servisco mozna, a czesto trzeba nawet :-). Nie
    wiem jak z POCZTEXem.

    MZ