  • Data: 2011-12-24 10:19:22
    Temat: Re: oszustwo na allegro
    Od: cyklista <c...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik moon napisał:

    > To zbyt "surowa" interpretacja.
    > Pomyśl o zderzeniu, w którym TIR wjeżdża w tył auta, które taranuje
    > następne, stojące przed nim...
    > Czy to "następne" będzie miało roszczenie do kierowcy, którego auto
    > bezpośrednio go uderzyło?
    > Czy do TIRa?
    > Wszyscy RAZEM, padli ofiarą oszustwa, to też możliwa interpretacja, chociaż
    > dla "końcowego odbiorcy" może trudna do zrozumienia.
    >
    > moon

    Protestuje przeciwko takiej interpretacji, bo w niej ten środkowy nie ma
    żadnego wpływu na zdarzenie i szkody.

    W opisanym przypadku pośrednik jest czynnym uczestnikiem zdarzenia i to
    on sprzedawał towar. To że robił to nie posiadając tego towaru a tylko
    licząc na łatwy zysk bez wkładu własnego dał się naciągnąć oszustowi
    (jak zresztą wszystkie oszustwa grające na naiwności ludzkiej i
    przeświadczeniu że ktokolwiek da im zarobić za nic) nie wpływa na jego
    winę i ponoszenie odpowiedzialności względem kupujących.

    Lepszy przykład to taki że sprzedający kupił towar i go dostał i nawet
    powysyłał ludziom, ale okazało się że w formowych paczkach nie ma towaru
    tylko samo wypełnienie (a on tych paczek nie otwierał i nie sprawdzał bo
    przecież to była znana firma). Też wtedy uważasz że ludzie mają się
    zwracać do oszusta a nie sprzedającego?