eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawooszustwo na Allegro, odmowa wszczecia dochodzenia...BEZPRAWIE !!! › Re: oszustwo na Allegro, odmowa wszczecia dochodzenia...BEZPRAWIE !!!
    From: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: oszustwo na Allegro, odmowa wszczecia dochodzenia...BEZPRAWIE !!!
    Date: Wed, 17 Sep 2003 11:13:37 +0000 (UTC)

    cyna <c...@g...pl> wrote in news:bk91ht$qhu$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl:

    > Witam
    >
    > Kupilem telefon komorkowy wart 159 zl poprzez aukcje Allegro.pl . Po
    > wplacie pieniedzy na podane konto (konto zarejestrowane na kobiete ale
    > podala mi nr konta swojego syna) bylem oszukiwany ze paczka zaginela az
    > w koncu kontakt sie urwal.
    > Skontaktowalem sie z prawnikami z Allegro i dowiedzialem sie, iz w tym
    > przypadku moge tylko zgloscic sprawe na Policje (najlepiej tam gdzie
    > oszust (ka) mieszka). W lipcu udalem sie do tej miejscowosci aby zlozyc
    > doniesienie o popelnieniu przestepstwa na tamtejszym komisariacie
> [...]

    Z tego co pamietam istnieje taki sposob jak wniesienie aktu oskarzenia w razie
    biernosci prokuratora.Wprawdzie sama procedura wniesienia takiego aktu jest dosyc
    mozolna (o ile pamietam prokurator w trakcie calej zabawy az 3 razy musi stwierdzic
    brak podstaw do oskarzenia) ale na Twoim miejscu bym tak zrobil skoro chcesz ukarac
    oszusta i dac mu popalic.Czyli tak:wnosisz zazalenie na pierwsza decyzje prokuratora
    do prokuratora nadrzednego,gdy ten odmowi to wnosisz zazalenie do sadu.Jesli sad
    uchyli decyzje prokuratora to wtedy sa dwa wyjscia.Albo znowu prokurator odmowi
    wszczecia postepowania albo sie do niego przychyli.Jesli odmowi wszczecia i
    ponownego utrzymania tej decyzji przez prokuratora nadrzednego to wtedy nabywasz
    prawo do wniesienia wlasnego aktu oskarzenia o czym cie powinni panowie prokuratorzy
    pouczyc.
    PS.Jesli cos skopalem to niech grupowicze oblatani w prawie karnym procesowym mnie
    poprawia.
    Pozdrawiam Pawel