  • 1. Data: 2003-09-17 06:21:50
    Temat: Re: oszustwo na Allegro, odmowa wszczecia dochodzenia...BEZPRAWIE !!!
    Od: "Rezydent" <r...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "cyna" <c...@g...pl> napisal w wiadomosci
    news:bk91ht$qhu$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...

    > ps: cala korespondencje mailowa mam na dysku i wydrukowana. Innych
    > danych nie znam i innej formy kontaktow z oszustem nie bylo.

    A moze zglosic na policje do przestepstw komputerowych. Troche to potrwa,
    ale dojda skad korzystal z kompa. Majac takie dane jest jakies pole manewru.
    Jest jakies IP itd.

    Pozdr
    Rezydent

  • 2. Data: 2003-09-17 07:14:06
    Od: cyna <c...@g...pl>

    Witam

    Kupilem telefon komorkowy wart 159 zl poprzez aukcje Allegro.pl . Po
    wplacie pieniedzy na podane konto (konto zarejestrowane na kobiete ale
    podala mi nr konta swojego syna) bylem oszukiwany ze paczka zaginela az
    w koncu kontakt sie urwal.
    Skontaktowalem sie z prawnikami z Allegro i dowiedzialem sie, iz w tym
    przypadku moge tylko zgloscic sprawe na Policje (najlepiej tam gdzie
    oszust (ka) mieszka). W lipcu udalem sie do tej miejscowosci aby zlozyc
    doniesienie o popelnieniu przestepstwa na tamtejszym komisariacie
    Policji. Tydzien pozniej otrzymalem maile z przeprosinami (facet
    przyznal sie do wyludzenia (przy okazji napisal ze rejestrujac konto na
    inna osobe zachowal sie jak idiota bo to starsza osoba itd ) Zobowiazal
    sie do zwrocenia pieniedzy do konca sierpnia br. Minal sierpien i kasy
    jak nie bylo tak nie ma. Napisalem do niego kilka maili - oczywiscie
    zapadl sie pod ziemie.
    13 wrzesnia otrzymalem z prokuratury rejonowej w jego miescie
    postanowienie o odmowie wszczecia dochodzenia bez uzasadnienia (na podst
    325 par 1 kpk).

    Rece mi opadly...

    Nie jestem prawnikiem
    Chce tylko te sprawe wygrac. Nie chodzi o pieniadze ale o zasade. Nie
    bede tolerowal oszustw. Co moge zrobic w tej sytuacji ? Mam jeszcze 2
    dni na napisanie zazalenia ? Nigdy czegos takiego nie pisalem, jak takie
    pismo wyglada ? Moze gdzies znajde jakies wzory ?
    A moze znacie jakies inne sposoby odzyskania swoich pieniedzy ? Jak to
    robia firmy windykacyjne ?
    A moze ktos chce sie tym zajac za jakies zupelnie male pieniadze np
    skrzynke piwa ? Mieszkam we Wroclawiu

    pozdrowienia
    cyna

  • 3. Data: 2003-09-17 07:57:00
    Od: cyna <c...@g...pl>

    Rezydent wrote:

    > A moze zglosic na policje do przestepstw komputerowych. Troche to potrwa,
    > ale dojda skad korzystal z kompa. Majac takie dane jest jakies pole manewru.
    > Jest jakies IP itd.

    Ale ja mam wszystkie jego dane Imie Nazwisko Adres zamieszkania i nawet
    IP

    Ja go wylozylem Policji na tacy Sprawa utknela w prokuraturze Bo jak
    mniemam prokuratorowi sie nie chcialo czytac 9 zalacznikow (maili) Poza
    tym niska szkodliwosc czynu...

    pozdrowienia
    cyna

  • 4. Data: 2003-09-17 11:13:37
    Od: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    cyna <c...@g...pl> wrote in news:bk91ht$qhu$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl:

> [...]
    >
    > ps: cala korespondencje mailowa mam na dysku i wydrukowana. Innych
    > danych nie znam i innej formy kontaktow z oszustem nie bylo.

    Z tego co pamietam istnieje taki sposob jak wniesienie aktu oskarzenia w razie
    biernosci prokuratora.Wprawdzie sama procedura wniesienia takiego aktu jest dosyc
    mozolna (o ile pamietam prokurator w trakcie calej zabawy az 3 razy musi stwierdzic
    brak podstaw do oskarzenia) ale na Twoim miejscu bym tak zrobil skoro chcesz ukarac
    oszusta i dac mu popalic.Czyli tak:wnosisz zazalenie na pierwsza decyzje prokuratora
    do prokuratora nadrzednego,gdy ten odmowi to wnosisz zazalenie do sadu.Jesli sad
    uchyli decyzje prokuratora to wtedy sa dwa wyjscia.Albo znowu prokurator odmowi
    wszczecia postepowania albo sie do niego przychyli.Jesli odmowi wszczecia i
    ponownego utrzymania tej decyzji przez prokuratora nadrzednego to wtedy nabywasz
    prawo do wniesienia wlasnego aktu oskarzenia o czym cie powinni panowie prokuratorzy
    pouczyc.
    PS.Jesli cos skopalem to niech grupowicze oblatani w prawie karnym procesowym mnie
    poprawia.
    Pozdrawiam Pawel

  • 5. Data: 2003-09-17 11:26:56
    Od: "detektyw" <s...@g...pl>

    W pierwszej kolejnosci zloz zazalenie na postanowienie o odmowie wszczecia
    dochodzenia. Pismo te nalezy skierowac do prokuratora nadrzednego nad tym,
    ktory wydal postanowienie (ale skladasz do prokuratury, ktora wydala to
    postanowienie). Pismo te (zazalenie) nie musi byc o jakiejs szczegolnej
    tresci (i tak zostaniesz przesluchany przez policje), wystarczy, ze z jego
    tresci wynikac bedzie Twoje niezadowolenie z decyzji prokuratora. Jak
    rozumiem, postanowienie otrzymales 13 wrzesnia br. O ile pamietam, masz piec
    dni na napisanie zazalenia (od daty jego doreczenia). Wiec jeszcze dzisiaj
    pisz zazalenie i przeslij je za potwierdzeniem odbioru do prokuratury, od
    ktorej dostales postanowienie. Jezeli prokurator rejonowy sam nie znajdzie
    podstaw do wszczecia postepowania (a przypuszczam, ze znajdzie) bedzie
    zmuszony przeslac materialy do prokuratora nadrzednego, a ten na bank nakaze
    wszczac postepowanie w sprawie oszustwa.
    Z racji zawodu, znam realia, wiec zrob jak Ci radze.
    Pozdrawiam i zycze powodzenia.
    Jak masz jakies dodatkowe kwestie, wal na priva.

    M.